Status Glitterati Bertukar Jadi Non-Glitterati

- 16.33
advertise here
 
Hilang terus mood aku nak blogging bila tengok status kat Nuffnang dari Glitterati bertukar jadi Non-Glitterati. Nak kata aku curang dengan Nuffnang, tak juga. Tak ada pun letak iklan advertlet, innity dan sebagainya. Kalau dulu pernah pasang iklan churp-churp tapi dah buang. Takkan sebab tu kot. Mungkin juga kesilapan teknikal. Aku dah hantar tiket kat Nuffnang, tapi still takde respond.  

Bila search pasal ni, ramai pulak blogger yang pernah hilang status Glitterati, kadang-kadang tu lebih dari sekali. Bila status jadi macam ni, mula la malas nak check akaun nuff. Update akan diteruskan macam biasa. Harap-harap esok lusa ok la, saje nak sedapkan hati :). Kat bawah ni adalah antara sebab korang boleh hilang status Glitterati.

"Glitterati membership is an automated process. It's given automatically to a blogger's account if all his/her blog(s) registered with us serve Nuffnang ads publicly at all times and none from our competitors. In addition to that, the registered blog(s) should also be active and has at least 1 visitor in each day or else our crawler will mark it as a spam blog and this will affect your membership status. Should your blog be free from any conflicting activities, you'll receive your Glitterati membership in 4 days time".

Aku everyday update blog. Visitors yang datang pun lebih dari 1k. Bila status membership dah bertukar, earning pun kuranglah sebab dah berstatus ordinary. Kebanyakan entri aku tulis takde pun letak sebarang kod atau iklan yang menjadi pesaing kepada Nuffnang. Blogger yang berstatus Non-Glitterati susah tau nak dapat CPUV ( Cost Per Unique Visit ) atau dalam kata lama Buffered Earning. Gigih aku letak link kat setiap word Nuffnang, kipas jangan tak kipas...hahaha..cuba korang check status akaun nuff korang. Manalah tahu kot-kot jadi macam aku ni :)
 
Entri lain yang anda mesti baca :
 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search