Unik, Bentuk Buah Strawberry Ini Seakan Seperti Ayam.

- 17.00
advertise here

Berkata mengenai buah-buahan yang segar , sesiapa tentu percaya bahawa buah strawberry menjadi salah satu buah yang segar  tersebut. Warnanya yang merah dan sangat cantik serta rasa buahnya yang unik, tidak hairanlah jika buah strawberry menjadi salah satu buah yang paling digemari dan banyak dicari.




Tapi, bagaimana jadinya jika buah strawberry mempunyai bentuk yang luar biasa atau boleh dikatakan bentuk yang unik? Dikutip dari laman dailymail.co.uk, seorang petani buah bernama Ruben mencari satu buah strawberi yang mempunyai bentuk seperti ayam di tanah pertanian miliknya di Grove Farm, Bonnyringg, dekat Edinburgh, Scotland.

Ruben dan keluarganya mengatakan bahawa mereka mencari buah dengan bentuk unik tersebut secara tidak sengaja. Mereka mendedahkan bahawa awalnya, mereka melihat buah strawberi yang kelihatan seperti mempunyai separuh.




Setelah beberapa daun yang menutup buah strawberry unik tersebut di buka, masa itulah mereka melihat buah strawberi yang berbentuk unik seperti seekor ayam. Mereka pun mengambil gambar buah unik tersebut dan mengunploadnya ke laman facebook peribadi mereka. Sejak di upload inilah, buah strawberry ini menjadi terkenal dan banyak netizen yang mengulas mengenai penemuan unik tersebut.

Salah seorang netizen berkata "Mari, kita potong saja lehernya, tenang saja ia tidak akan kesakitan". Ada pula netizen yang mengatakan "Buah yang unik dan berbentuk sangat aneh. Tapi saya gembira dapat melihatnya. Saya punya ayam, tapi saya tidak mempunyai ayam yang berasal dari buah strawberry."


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search