12 Selebriti Hollywood Yang Mempunyai Pulau Sendiri

- 07.06
advertise here
Marlon Brando menemui "Tetiaroa" pada tahun 1960 semasa mencari tempat untuk filem. Atol terletak di 33 batu (53 km) utara pulau Tahiti. Jumlah keluasan Tetiaroa, 2.3 batu persegi (6 batu persegi).

Pada tahun 2006, Nicolas Cage membeli pulau di Bahamas untuk $ 3 juta. Sebelum itu, pelakon itu sudah memiliki rumah mewah di paradise island. daun kai adalah pulau sebahagian dengan pokok-pokok palma tropika, pantai berpasir yang panjang dan badan-badan air tawar air. 40 ekar

keluasan 45 ekar  mile long adalah sebuah pulau peribadi yang merupakan sebahagian Kepulauan Exumas di selatan Bahamas. Kos pulau adalah $ 3600000, di sini terdapat terumbu karang yang paling indah di dunia.

Leonardo DiCaprio membeli pulau ini 2,2 batu panjang untuk $ 1750000 pada tahun 2005. Ia adalah sebuah pulau yang indah dengan pantai pasir putih yang terletak berhampiran Barrier Reef terkenal.

Penyanyi Celine Dion pulau in terletak di wilayah Kanada Quebec. Sebuah istana yang besar dibina dalam gaya Perancis adalah satu mercu tanda kepada pelancong tempatan.

Mel Gibson, telah menyertai senarai pemilik pulau-pulau Fiji selepas pembelian pulau mago dalam pada tahun 2005, kira-kira $ 15juta . Pulau adalah seluas 5,400 ekar, yang membuat salah satu daripada pulau-pulau swasta terbesar .

Pulau itu telah dibeli oleh penyanyi pop Latin Ricky Martin pada tahun 2008 untuk $ 8 juta.

Pulau ini telah diberikan hadiah kepada Michael Schumacher oleh putera mahkota Dubai Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum dan ia bernilai $ 7000000.

Bintang komedi dan banyak drama, Robin Williams membeli pulau di Harbor Pender, British Columbia, Kanada.

Ini adalah pulau terbesar 700 ekar Bon Cay, Bahamas pulau dimiliki oleh Shakira dan kos adalah $ 16 juta.

Eddie Murphy adalah salah satu pelakon yang tertinggi dibayar dan membeli small Rooster Cay pulau kecil di Bahamas pada tahun 2007 untuk $ 15 juta.

Ahli Silap mata David Copperfield memiliki empat pulau di selatan Bahamas untuk $ 50 juta. Musha cay adalah 150 ekar batu panjang, di mana pemilik telah mencipta sebuah resort swasta. Beliau menyewakan resort Musha untuk $ 325.000 seminggu.

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search