5 Sebab Kenapa Korang Masih Single

- 23.09
advertise here


Menurut kajian aku, orang yang kata macam ni sebabnya kerana:

Belum Jumpa Jodoh
Kalau korang masih single mesti ada yang akan cakap “setiap orang Tuhan dah tentukan jodohnya..masa je cepat dan lambat”. So, jangan takut la ye.. doa banyak-banyak untuk dapat jodoh yang baik.

Memilih Sangat
Kalau korang jenis perfectionist, bab-bab memilih pasangan memang susah la. Tipu la kalau korang tak nak pasangan yang handsome atau cantik. Ala, cantik pada pandangan korang cukup la tu. Tapi kalau nak hidup membujang lama sebab nak cari pasangan idaman tu, silakan la ye.
 
Playboy Atau Playgirl
Yang jadi playboy atau playgirl ni susah sikit. Hidup nak enjoy je. Syarat nak jadi playboy atau playgirl mestilah handsome, cantik, kaya dan pandai mengayat..hehe. Jangan mainkan perasaan orang..ingat hukum karma. You get what you give, whether it's bad or good.

Nak Cover Single
Siapa yang masih single kat sini angkat tangan? Hehe. Biasanya kalau orang tanya “ Eh, kau takde awek/pakwe lagi ke?”. Dan jawapan yang standard biasanya dijawab “Ala, hidup single lagi best”. To a certain extent, ada jugak point yang single ni best..tapi mungkin jugak tu alasan sebab nak jaga air muka. Tak apa ,kalau ada oanrg cakap “Single lagi best” kita sokong je :)

Tak Nak Ada Komitmen

Kadang-kadang tengok bertahun-tahun couple tapi akhirnya tak jadi. Padahal semua ciri-ciri yang dia nak dah ada pada orang tu. Couple dah lama, dah suka sama suka tapi takut nak bagi komitmen. Tak takut ke single sampai ke tua? hehe

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search