Mak Cik, Kenapa Tengok Saya?

- 23.52
advertise here

Petang semalam bukak peti sejuk tengok ada lagi tak bahan-bahan untuk masak. Yang ada sayur kubis dengan timun je. Maklum la dalam entri INI dah bersumpah tak nak makan kat luar dah. Dinner mesti kena masak.

Ambil kunci kereta terus pergi ke Mydin Jasin. Sampai sana pilih troli yang besar sikit, takut ambil yang kecik melimpah pulak barang. Tengah asyik memilih ikan dengan ayam, baru perasan ada seorang mak cik ni duk tengok aku. Pandang kiri kanan..manalah tahu dia tengok orang lain ke. Aku pun senyum je la. 

Dengan gaya macam orang tak bersalah, mak cik ni bawak troli dia jenguk ke dalam troli aku. "Beli ayam ye" Aku pun senyum sekali lagi "A'a..beli ayam, nak masak malam ni. "Dah kahwin belum"? Wah, mak cik..tanya soalan cepu emas terus. "Mak cik jarang tengok orang lelaki yang tak kahwin lagi ni datang shopping beli sayur, ikan, ayam semua". Mujurlah mak cik yang tak tanya soalan macam dalam entri INI.

Kadang-kadang segan jugak bawak troli pergi pasaraya nak beli barang dapur ni..haha. Rasa macam perempuan pulak. Rupa-rupanya hari sabtu hari tanpa plastik. Jenuh nak isi bonet kereta dengan barang dapur. By the way, lelaki pun pandai masak jugak..sedap tak sedap lain kira :)

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search