Antara Kereta Baru Dan Kereta Second Hand

- 07.31
advertise here


Sebelum ni aku bercadang nak beli kereta Proton..tapi tak jadi. Aku sebenarnya confuse ni..nak beli Vios TRD baru atau Vios TRD yang second hand. Minggu lepas aku dah siap telefon dealer kat Toyota pasal pasal harga Vios TRD baru. Katanya yang baru harga RM 92k..tapi dapat potongan RM 2500. Dan dia nak down payment sebanyak RM 10k. Pastu aku survey pulak dekat website carlist..jumpa Vios TRD second hand, harga RM 68k.

Dan ada jugak yang kata, tak payah beli kereta second hand sebab kos maintenance nanti tinggi. Abang aku pulak suggest ambil yang baru je. Terbaca pulak kat internet ni yang kata memadailah pakai kereta biasa-biasa je. Asalkan selesa dan dapat pergi ke sesuatu tempat, pakai jer lah kereta tu. Tapi kereta Vios TRD dah lama aku minat..hahaha. So, sape yang ada pengalaman antara beli kereta baru atau kereta second hand, please share with me.


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search