Permandangan Menakjubkan Kolam Garam berwarna-Warni.

- 15.14
advertise here
Jika  anda pernah terbang ke San Francisco Bay, pastikan untuk melihat keluar tingkap untuk melihat kelibat salah satu landskap di dunia yang paling sangat berwarna - kolam penyejatan garam dikendalikan oleh Cargill, Inc

Kolam penyejatan Garam cetek kolam buatan yang direka untuk menghasilkan garam dari air laut atau air garam lain. Air laut atau air garam dimasukkan ke dalam kolam besar dan air  mengering melalui penyejatan semula jadi yang membolehkan garam yang kemudiannya dituai. Sepanjang lima tahun ia mengambil masa untuk air teluk matang ke dalam air garam garam, ia berpindah dari satu penyejatan kolam yang lain. Di peringkat akhir, apabila air garam tepu sepenuhnya, ia dipam ke crystalizer mana katil garam 5 hingga 8 inci tebal sudah bersedia untuk tuaian.

Kolam garam terdiri dari hijau biru mendalam magenta berwarna secara semulajadi oleh mikroorganisma yang hidup sebagai peningkatan tahap kemasinan. Warna menunjukkan kemasinan kolam dan jenis mikroorganisma yang pembiakan di atasnya. Tiga mikroorganisma khususnya, Synechococcus, Halobacteria, dan Dunaliella, mempengaruhi warna kolam garam.











Advertisement
 

Start typing and press Enter to search