Set filem The Lord The Ring Jadi Rumah Kambing.

- 15.23
advertise here
 Apabila Peter Jackson ternampak Ladang Alexander semasa carian dari udara Pulau Utara di Matamata di New Zealand untuk lokasi yang terbaik untuk filem The Lord of trilogi filem Cincin, dia segera fikir ia adalah sempurna untuk Hobbiton, kampung di mana Hobbits hidup. Beliau mula menyediakan tapak pada Mac 1999 untuk penggambaran yang bermula pada akhir tahun ini.

The New Zealand Army telah dibawa masuk untuk membina 1.5 km dari jalan ke dalam laman web. Mereka membawa pengorek, jentolak, loaders, trak, penggelek, penggred dan jentera berat lain ke tapak. Tiga puluh tujuh lubang Hobbit dicipta di lereng bukit , kayu lapis dan polistirena. Barberry pagar dan pokok-pokok telah dibawa masuk dan taman-taman telah dipupuk sepanjang musim sejuk. Lalang di bumbung pub  sekitar ladang Alexander. Selama sembilan bulan, 400 orang bekerja keras setiap hari untuk menukar tempat ini .

Hari ini, hanya 17 rumah-rumah Hobbit kekal dan mereka telah diambil alih oleh biri-biri. Pada tahun 2011, set telah dibina semula sepenuhnya untuk filem "The Hobbit" dan kini kekal sebagai pameran kekal dan tarikan pelancong untuk peminat.










Advertisement
 

Start typing and press Enter to search