GetUp Kluang 2012 Gegarkan Kluang!

- 05.28
advertise here
As Salam semua

Love.Trust.Respect [Proud to be JOHOrean]
Mana mungkin orang macam aku ni cuti semester memerap je kat rumah. Oh tidak! Satu kemustahilan buat aku. Family aku pun mesti akan pelik kalau masa terluang, aku duduk kat rumah je. Hahahah. Semalam kat Kluang, sibuk orang duk kepoh pasal GetUp Kluang organized by Kluang Mall & JOHO. Event yang first time diadakan kat bandar ni. New breath gitu kan. So, aku pun plan dengan bespren poreber aku yang sorang ni untuk sama-sama berjimba. Sambil-sambil menjoyah bersama. 

Suesuk & Me
Bukan selalu jumpa, sekali jumpa. Tak ingat dunia
Event tu, aku tak sure bermula pukul berapa. Aku pergi sebelah petang membawak ke malam. Diadakan di Kluang, The Street iaitu dihadapan Kluang Mall. Main road tu dorang tutup habis. So, agak besar jugak event ni. Ada macam-macam aktiviti aku tengok. Daripada photography clinic by Amri Ginang dan Kukubesi, awesome lah photoshoot dorang. Dua orang legend dalam bidang photography kan? Ada konsert, charity, car boot sale, cycling dan banyak lagi. Tak semua aku tau pun. Mostly it is for the youth! Car boot sale yang diorganize oleh JOHO, as usual menjadi tumpuan aku. Tak beli apa pun. Suka cuci mata je. Takde sangat barang yang aku berkenan.

Meet up new friends, Shelly. Kawan Suesuk yang attend Car Boot Sales. Peminat Fynn Jamal ni!
Fixie Bicycle Tour
The Legend, Amri Ginang

semalam abang ni buat semua orang terpegun. 
Sebelah malamnya pulak, ada konsert yang diserikan oleh artis-artis macam Altimet, Fynn Jamal, Monoloque, Atilia dan beberapa band underground yang pemes ames kat JB macam Statik. Aku tak berapa kenal sangat, tapi kalau Suesuk, bff aku ni kenal semua. Budak UTM Skudai kot! Haruslah familiar with all the gig kan?

Gambar-gambar sekitar event malam tadi aku ambil dari facebook senior aku masa STPM dulu, Momok Blurps dan kawannya, RazeeAsada Akimura . Dah jadi antara photographer terhebat kelahiran Kluang. Cayalah! Bangga sekejap. Kalau orang Kluang nak pakai photographer untuk event, silalah jemput mereka. Boleh dapat murah, kalau sebut nama aku tiga puluh tiga kali. Kehkehkehkeh. 


Atilia comel & Monoloque
Lighting tu awesome lah!
Ni Band Statik. Pemes katanya di JB. 
Altimet. 
Overall, it was nice and happening event. Satu pembaharuan buat warga Kluang. Kalau ada lagi next time, I really wish for more activities yang bermanfaat untuk belia Kluang. Pendedahan kerjaya dan pendidikan ke, showcase animal lover ke, book fair ke. Mesti lagi meriah! Ewah. Dah macam Menteri dah aku bagi ucapan.

Lagi satu, semalam aku tengok meriah orang Kluang pakai baju GetUp Kluang tu. Cantik sangat kot, tapi tak tahu pulak kat mana dorang dapat. Tak jumpa booth yang jual pun. Sumpah, aku meleleh je tengok orang pakai baju GetUp Kluang tu!





p/s: Tak lama lagi dah nak puasa....






Advertisement
 

Start typing and press Enter to search