MANDETA12. Malam Gala Buat Kuazian!

- 09.16
advertise here
As Salam semua

Ahad lepas merupakan dinner kolej aku atau lebih dikenali sebagai Malam Anugerah Pendeta (Mandeta12). Untuk tahun ni, i'm just part of the guests. Tak jadi emcee apatah lagi warga kerja. Ceh bajet senior lah kan, bermalas-malasan. Tak dapat kolej padan muka aku! Hehehe. Back to the main story.

Tema untuk Mandeta kali ni adalah Malaysian: Unity,Peace and Harmony. Diambil bersempena dengan tarikh Mandeta iaitu 13 Mei. Supaya anak muda macam aku ni, kenang sikit zaman jerih perih orang dulu kan. Lokasi kali ni ialah The Royale Chulan Hotel, di Jalan Conlay area Bukit Bintang. Memang grand sangat hotel yang dipilih tu. Sangat cantik! 


Part paling ditunggu mestilah makan kan. Aku bagi rate 3.5 bintang. Sedap dan boleh tahan kena dengan tekak aku. As usual, chinese course lah yang sesuai dengan budget student kan. Aku tak sempat nak snap semua gambar makanan yang dihidangkan. Alasan, lapar beb! Kamera letak tepi lah. 


Performances malam tu memang kelasss! Superb and awesome. Aku paling terpukau dengan show dari Mrgic Quest. Very talented. Magic show, main angklung, menari bollywood, mask changing dan banyak lagi lah. Terpukau habis. Lupa makanan sekejap! Hehehe. Another show, ada live band budak kolej aku sendiri. Berbakat sungguh dorang ni!


Dan yang paling best, performance malam tu bila Aliff Satar muncul! Phew, sporting habis Aliff ni. Bawak 3 lagu untuk kiteorang. Lagu Better Man, Cukup Indah dan of course lah Lelaki Seperti Aku. Oh baby-baby lah ye kami jawapnya malam tu!


Souvenir pulak, tahun ni takde goodie bag tapi kiteorang dapat keychain Mandeta ditempa khas dari KL Pewter. Cantik dan memang memorable kan!


Last but not least, of course lah semua orang ber-camwhore kan. Termasuk aku. Malam ni lah semua orang cantik-cantik belaka. Kacak-kacak! Melaram sungguh. Comey ah semua. Geram aku tengok! Seriusly berbeza. Kalau hari biasa, pakai selipar pergi kelas, malam tu pakai heels. Yang lelaki pulak, selalu berjeans dan ber-tshirt malam tu, berbaju melayu bersamping. Memang glamour!


Lupa nak bagitau, malam tu aku bukan keseorangan. Sudah pasti, my sayang-sayang akan ada. Last-last minute, Arief dan Kirin ikut sama. Dan malam tu mengingatkan detik pertama kiteorang jumpa 3 tahun lepas. Sesi cam-whore tetap diteruskan. Lighting dan background bagus punya Kirin kata! Jadi jangan lepaskan peluang! Kehkehkeh

feeling model sekejap dan nampak sangatlah aku FAILnya. Budak dua ni paksa.
the real of us
Overall, Mandeta12 memang terbaik sepanjang aku berada di Kolej Kediaman Ungku Aziz ni. Mungkin tidak perfect di mata sesetengah orang, tapi on behalf of the guest, yes it is! Bukan senang kan nak run projek super-mega macam ni. Nak deal dengan banyak pihak dan perlukan banyak pengorbanan masa, duit dan tenaga. Kalau tak iyer-iyer boleh bermasam muka jugak jadiknya! Since aku pernah terlibat di sebalik tabir mega-project macam ni, so aku tau macam mana jerih perihnya. Tapi believe me, semua tu menyebabkan soft skill korang terasah dan yang paling penting majlis berjaya!

sekitar majlis

Tahniah aku ucapkan pada semua penerima anugerah. Semoga terus menabur bakti pada KUAZ. Tahniah jugak pada tuan pengarah Mandeta12, Azimsyazwan atas kecemerlangan majlis dan tahniah buat semua team Mandeta12! Keep it up guys. And for me, definitely it will lasting forever and ever!



p/s: balik singgah McD. Apakah tandanya? Makanan hotel, ciput! Ceh.




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search