Rahsia Gambar Cantik Guna Android Terbongkar!

- 01.13
advertise here
As Salam semua

Lama dah menanti, ramai yang menunggu. Kesian pulak aku tengok. Tak sampai hati lagi nak menyeksa mereka. Seperti yang aku pernah janji, sekarang ni aku akan reveal lah aplikasi apa yang aku guna untuk menghasilkan gambar yang osem sangat ni di mata aku lah kan. Rasanya memang ramai dah tahu, tapi tak pelah. Tetap aku nak share.


Camera 360' v 3.0 nama aplikasinya. Stunning. Speechless beb aku dengan app ni. Sebelum aku jumpa app ni, dah beberapa app yang aku pernah guna dan kesemuanya masih tak dapat menandingi kehebatan c360 ni. Superb awesome. Dengan tag "Art in your hand" app ni benar-benar memenuhi passion korang yang camwhore. 

Ada banyak effect yang tersedia. Antaranya, Lomo, Retro, HDR, Sketch, Colourful dan pelbagai lagi. Dan setiap effect tu tersedia pelbagai frame dengan saturation berbeza. Korang hanya perlua ambil gambar dengan angle dan lighting yang bagus. Bukan tu je, kini c360 dilengkapi dengan timeline yang sangat smart dan effect change. Maknanya, lepas amek gambar korang just save dan bila ada masa bolehlah tukar-tukar effect mengikut pandangan korang. Memang puas hati. Dijamin. Kalau tak percaya,  cuba tengok gambar kat sini. Semuanya menggunakan app ni.

Effect Retro & Diffuse 
effect moonlight

Effect Golden
Effect Retro Emerald

effect colourful

Cantik kan? Aku sendiri suka tengok semua gambar-gambar tu. Kalau korang nak tahu memang kebanyakkan gambar aku dalam blog ni, aku ambil guna camera henpon je dengan app Camera 360 v3.0 ni. Korang boleh jugak follow sini untuk page We Heart It aku. Last but not least, ini saje feeling-feeling Neelofa sikit. Boleh? Kehkehkeh. Sila siapkan plastik untuk muntah. Aku letak kecik je lah. Kang tak pasal, blog aku kena banned. Kehkehkeh. Yang kat bawah ni effect Light Colour yang boleh turn gambar korang kepada ala-ala korean gitu. Tang mata tu, ia bukan editing, tapi effect glass cermin mata aku pada cahaya. Tiba-tiba mata jadi hijau. Kelasss! Pada yang tak tahu apa hukum pakai contact lens berwarna, boleh baca entry lama aku ni. *promote*




p/s: Lepas ni tak letak lagi dah gambar sendiri kat blog! Tau kita bukan hot setaff ;)

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search