Terapi Terbaik Melepaskan Tension : Sesi Bermanja Dengan 'Anak Ikan' =)

- 22.11
advertise here
Salam semua

Hujung minggu macam ni, kebiasaannya kita akan buat perkara-perkara yang kita suka dan boleh release tension kan. Ada orang yang suka shopping, pegilah shopping. Yang suka memasak, pergilah masak. Dan orang seperti aku yang suka banyak benda, kalau boleh dalam dua hari hujung minggu ni nak buat seberapa banyak benda yang aku suka. Salah satu yang aku suka adalah IKAN!!! Tapi, bukan ikan kat pasar tu. Aku suka untuk bela ikan. Repeat.... IKAN.... bukan ANAK-ANAK IKAN ye! =) 

Sejak aku kecik lagi, aku memang suka bela ikan. Aku rasa ikan tu tenang...Malahan, aku jugak seringkali  bermimpikan ikan. Aku pernah cerita kat entry ni dulu.  Aku pernah bela ikan puyu, ikan kaloi, ikan toman, dan ikan flower horn. Tapi sejak aku masuk U, aku tak de kesempatan nak bela ikan. Bela anak ikan pun tak mampu....hehehehe.... Tapi, ada satu port best dalam kampus aku untuk aku ubat kerinduan aku pada ikan. Kalau budak-budak UM mesti tau punya. Depan Dewan Tunku Canselor, ada kolam ikan koi. Ikan koi dalam tu....mak datuk....banyak giler aku cakap kat korang. Geram je rasa.... Aku selalu lepak kat situ.

Tempat Paling Banyak orang ambil gambar masa convocation
Dewan Tak Cat aka DTC
Petang-petang aku lepak kat situ, aku akan bagi ikan-ikan kat situ makan. Setiap kali pegi, aku akan bagi sebungkus makanan ikan sampai habis. Itu pun tak mencukupi. Nasib baik harga makanan ikan murah. Sebungkus RM 3- RM 4 je kan. Korang nak tau kenapa aku kata sebungkus pun tak cukup? Meh, tengok besar mana ikan kat situ...

Fresh lagi gebu bukan?

Beratur-beratur! Jangan rebut-rebut

Tu diaaaaaa....mulot lebar besar!!!

Goreng jugak kan sekoq-sekoq ni


Besar lengan kan ikan dia??? geram aku! Nak picit je rasa

Bagi Anak ikan makan...ehehehe

Ikan kat bawah tu pun buat peace.

Selain daripada usha-usha ikan, usha anak ikan pun boleh.... biasalah kan, petang-petang.... ramai yang jogging. Cuci-cuci mata lah aku jadiknya. Kat kawasan DTC tu bila petang memang seronok sebab tempatnya redup, berangin, ada bunyi air, boleh tengok kenderaan lalu. Kadang tu, kiteorang baca majalah, buku tak pun posing-posing kat situ. Sajer-sajer hilangkan tension.

My roommates.... Piqa. reading novel there

Posing sat... bangunan putih tu, Bangunan Canselori yang baru. Cantik!

Suka kiteorang buat amal pada ikan.

Makan..makan...makan time

Tengok tu, baru angkat je tangan....dah berpusu-pusu berenang mengejar

Jadi, apa plan korang untuk hujung minggu ni?? Aku plan, sekejap lagi nak pegi kedai pet dan beli ikan. Nak mula bela ikan balik... ikan apa yang best untuk dibela ek? Jangan anak ikan sudah.... =)

Have a nice weekend friends!!! =) muah..muah...



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search