Video Budak Comel 2 Tahun Bijak Bercerita & Aku Terkenang Zaman Silam!

- 16.25
advertise here
Salam semua

Selamat pagi. Semoga semuanya dalam keadaan baik dan diberi kesihatan hari ni. Dulu masa kecik-kecik, kita sangat suka bila dengar mak atau ayah atau sapa sahaja bercerita pada kita kan. Tak kesahlah bedtime story ke,  story telling ke ataupun kat tv ada segmen bercerita. Bercerita memang sangat sinonim dalam dunia kanak-kanak. Daripada bercerita diselitkan unsur-unsur nasihat. Supaya anak tu jadi yang baik.



Banyak cerita-cerita yang femes dalam dunia kanak-kanak. Ada yang dari Barat,  dan ada jugak yang memang cerita dongeng orang Melayu. Contohnya macam Kancil dan Buaya, Kisah Si Gagak yang Bijak dan banyak lagi lah. Seronok je kan. Lagi-lagi kalau ada pertandingan bercerita. Siap prop semua. Comel je....Teringat aku zaman sekolah rendah. Umur 9 tahun, aku masuk pertandingan bercerita. Cerita yang aku bawak adalah Kisah Angin dan Matahari. Siap nyanyi-nyayi lagi aku masa tu. Padahal malu giler. Tapi bajet ala-ala comel je.... hehehehehe..... Paling tak boleh lupa, kebanyakan kita mesti akan mulakan sesi bercerita dengan ayat       "Paaaaaaaaaadaaaaaaaaaa suatu hari......." dan dengan nada yang sama. Perasan tak??? 

Sebagai pengubat kerinduan aku pada zaman kanak-kanak pintar aku tu, aku nak share satu video yang tersangatlah comelnya budak ni. Bersungguh dia bercerita. Siap hafal segala dialog.... merenjis-renjis air liur keluar. Nasib baik kau comel, budak. Happy sangat dia bercerita. Main bantai je dia bercerita dengan pelat-pelat dia....alahai comel...jomlah tengok....


Amacam geram tak??? Bijak kan budak ni. Dah sekarang semua berimpikan dapat baby cute dan bijak cam ni kan...heheheh.... =) *mood gatai di hujung minggu....




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search