ASTRO Bajet Dia Je Ada Kuasa??? Kita Pun Ada.....

- 08.56
advertise here
Salam semua



Masalah kenaikan harga barang bukan lagi masalah baru dalam hidup kita semua. Aku pasti, 1 Malaysia *ikut seruan kerajaan* tak menyokong sebarang kenaikan kadar mahupun apa-apa harga barangan di pasaran. Lebih-lebih lagi yang membebankan rakyat. Kadang-kadang aku terfikir, kerajaan kata "Kita sentiasa mempertimbangkan bebanan rakyat dan membela rakyat!" tapi aku tengok harga barang tetap je naik. Betul ke nasib kita ni dipertimbangkan? Dorang macam tak amik pusing langsung kenaikan harga barang yang tak terkawal ni. Hari ni, kalau bawak ke kedai RM 50, takda apa yang kita boleh beli! 

Itu kes harga barang. Belum reda lagi, tup tup keluar pulak statement ASTRO nak naikkan kadar bayaran!!! Hadoooooooi!!!! Demand sangat ASTRO ni sebabnya dia fikir ramai pelanggan dia dan dia satu-satunya syarikat televisyen berbayar yang monopoli Malaysia, sesuka hati boleh naik kan kadar bayaran? Tak fikir ke keadaan ekonomi orang ramai. Aku sangat-sangat TAK SETUJU kalau ASTRO naikkan kadar bayaran. Tak setimpal dengan service yang dia bagi. Kalau hari hujan, dah kompem siaran tergendala. Lepas tu, ulang tayang cerita entah berapa juta kali. Balik-balik cerita yang sama. Pagi petang siang malam. Macam tu dia kata service bagus? Nak tengok cerita bagus sikit kena melanggan. Kena beli pakej dia. Kalau tambah pakej tak kena duit, tapi kalau nak buang pakej kena tambah RM 10. Apa barang macam tu??? 

Benar-benar ASTRO mengecewakan aku. Ayah aku adalah antara pelanggan awal ASTRO. Kiteorang masuk ASTRO masa tu harga pendaftaran RM 999. Mahal kan? Tak silap aku sekarang ni RM 70 je dah boleh masuk ASTRO. Bukan tu je, masa ASTRO Byond dilancarkan, aku antara 100 pelanggan terawal yang tukar pada HD .  Tapi, sikit pun takde keistimewaan yang kami dapat. Takde langsung inisiatif pihak ASTRO nak menghargai kami. Makin dijerutnya kami adalah!!! Jadi, aku rasa ada bagusnya kalau kita semua boikot ASTRO. Bukan untuk membenci tapi memberi amaran dan peringatan pada ASTRO bahawa 

JANGAN HANYA PENTINGKAN KEUNTUNGAN SEMATA-MATA, TAPI KEPUASAN HATI PELANGGAN PERLU DIJAGA!!!


Sebagai meluahkan ketidak puasan hati korang SILA LIKE & SUGGEST PAGE INI pada kawan-kawan! 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search