Kalaulah Saya Seorang Guru....

- 06.30
advertise here
Salam semua

Nak join satu segmen menarik sempena Hari Guru yang bakal diraikan esok. Ini juga adalah sebagai penghargaan kepada semua cikgu dan cikgi di Malaysia. Terima kasih cikgu! 





K - Kelas. saya akan pastikan menjadi yang paling attractive sekali. Takde bosan-bosan ni. 
A - Amalkan pengajaran yang berbentuk kefahaman, bukan semata-mata kejar sillibus
L - Latih anak murid dengan segala sifat mahmudah  supaya jadi manusia yang baik
A - Akan sentiasa jadi BFF pada semua anak murid saya
U - Ubah persepsi anak murid yang malas belajar "Study is Fun you know!"
L - Lakukan aktiviti sama-sama. Baru happy dan mesra. 
A - Ambil berat masalah setiap pelajar dan cuba selesaikannya dengan baik
H - Happy dan sentiasa bersemangat bila mengajar. Supaya diorang pun happy dan bersemangat

S - Sentiasa menjaga penampilan dan tingkah laku saya 
A - Anggap anak murid sebagai keluarga
Y - Yakin dengan setiap kelebihan dan kebolehan anak murid saya
A - Akan prihatin dengan setiap perubahan pelajar saya

S - Support anak murid saya dalam segala bidang yang dia ceburi
E - Elakkan diri saya jadi cikgu yang ditakuti sebab saya nak dihormati
O - Olah sesuatu pengajaran dengan menarik 
R - Raikan birthday anak murid saya setiap bulan. Bagi dorang happy. 
A - Awasi anak murid saya dari terjebak benda-benda tak elok
N - Naikkan semangat dorang dengan bagi penghargaan dan pujian
G - Gambar sama-sama dengan anak murid pastu tag and komen dekat FB banyak-banyak. 

G - Garang! Itu sangat perlu. Tapi biar kena pada tempat dan masanya! 
U - Usahakan yang termampu untuk didik anak murid jadi orang berguna
R - Redha dengan setiap ilmu yang saya berikan 
U - Untung-untung, jasan dan pengorbanan saya sebagai guru di balas di akhirat kelak. 


Last but not least, 

Selamat Hari Guru, Cikgu.

Tanpa Cikgu, Siapalah Saya Hari Ini.
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search