Cerita Hindustan Sekarang Dah Macam Cerita Lucah!!!

- 07.25
advertise here
Salam semua

Aku bukanlah kaki tv. Aku hanya tengok rancangan-rancangan yang best dan berinformasi je. Cewah! Hehehe, serius wei... susah kalau nak tengok aku melekat dekat depan tv berjam-jam. Macam sekarang ni pun, aku online depan tv. Sebab boleh buat banyak kerja dalam satu masa. Buat proposal, blogwalk, Fesbuking sambil mata jeling-jeling tv sat! Multi-tasking!

Berbalik pada tajuk, aku dapat idea nak tulis benda ni sebabnya aku tertengok iklan pasal cerita hindustan kat TV2. Setahu aku, industri filem Bollywood sangat mendapat sambutan satu ketika dulu. Masa zaman cerita macam  Kuch-Kuch Hota Hai, Mohabbatein, Dil To Pagal Hai , Kabhi Kushi Kabhi Gham dulu, aku bukan main suka lagi layan cerita hindustan. Lagu best, jalan cerita menarik, pemandangan cantik, scene warna-warni, hero hensem, heroin cun gila babas! Kira complete lah! Aku sanggup je tengok berjam-jam, cerita hindustan punya pasal. Mak aku siap nangis-nangis lagi. Touching giler. 

Tapi la ni, "SEDEH" aku tengok cerita hindustan! Bukan main lagi tayang body. Dah tak pakai dah sari-sari ni. Kalau part lagu tu, heroin dia menari dengan pakaian seksi mak oooooooooooi!!! dah macam penari separuh bogel aku tengok! Padahal jalan cerita tak laa best mana, menayang jer lebih! Dah tu, semua muka heroin mesti ada nilai-nilai seksual yang tinggi. Aku pun tak tau kenapa industri Bollywood berubah sebegitu. Adakah sebab mereka dah kehabisan idea jadi terpaksalah guna "idea kotor" untuk dapatkan sambutan semula? 

Jangan tenung lama-lama! buta sat gi~
Pada pandangan aku, negara kita perlu lebih ketatkan lagi hal penapisan filem dari luar negara ni. Sepatutnya, cerita hindustan perlulah sesuai dengan semua peringkat umur sebab pada kebiasaannya cerita hindustan ditayangkan pada hujung minggu. Kalau dah hujung minggu mestilah satu family ada kan. Mak bapak mungkin tak pelah, tapi macam mana dengan anak-anak kita? Tak sesuai budaya sebegini untuk perkembangan anak-anak.

Aku percaya, industri Bollywood boleh berjaya dengan jalan cerita menarik dan berbentuk kekeluargaan. Budaya India banyak yang menarik, lagi-lagi hal ikatan kekeluargaan, keseniaan dan macam-macam lagi.  Tak perlulah tonjolkan benda macam tu kan? Aku percaya, peminat lagi suka kalau budaya positif yang ditunjukkan. 


Cerita ni pasal kawan-kawan

Family bonding! Box office jugak cerita ni

Love & education story

p/s: Last cerita hindustan aku tengok, tahun lepas. Rab Ne Bana De Jodi. Jalan cerita dan Lagu yang menarik! Try la korang  usha cerita ni. Shah Rukh Khan kot!!! =) 

SRK belajar menari dalam cerita ni. Dia jadi NERDY!!! best! 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search