Perempuan, Tolonglah Jangan Terlalu Murah!

- 22.41
advertise here
Salam semua



Aduh, menyampah dan meluat aku tengok seorang perempuan dalam train ni tadi. Bukan main gatal gila dengan boyfriend dia. Peluk, kiss sana sini. Tangan merayap entah kemana. Badan bertemu badan. Huh! Gedik. Kalau bukan Melayu, aku tak heranlah sangat tapi yang menyampahnya yang buat ni budak Melayu. Bertudung lagi. Malu aku dengan bangsa lain yang sama memandang, kanak-kanak yang melihat, dan bepuluh pasang mata yang memerhati.  Apa nak jadilah dengan dunia zaman sekarang. Aku tau dorang belum kahwin lagi, sebabnya mak aku penah cakap, kalau orang dah kawin sah, takdenya nak buat benda bukan-bukan di khalayak ramai. 

Tolonglah perempuan!!! Janganlah terlalu murah! Jagalah maruah. Nanti kalau korang dah kawin, nak buat apa pun buatlah. Takde sapa nak halang dan marah. Masa berpacaran ni jagalah tingkah laku. Kita ni kan ada agama, ada sivik dan adat. Mungkin bagi perempuan yang mudah di'touch' tu, aku nak pesan sesuatu lah kat korang... penah tau tak yang "Resam Lelaki Ibarat Tupai, Tak kan makan durian yang dah busuk atau ditebuk". Fikir-fikir yer. 

Pesan-memesan sesama muslim itu amalan yang dituntut kan?




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search