Belum makan lagi? Baca entry ni dulu....

- 21.14
advertise here
Salam semua

Selamat tengahari. Ni merupakan entry first aku daripada fakulti. Belum habis kelas lagi. Tapi ni ada gap lebih kurang 2 jam pun aku masih sempat berbloging... well, i'm really addicted with this blogging-thing! heheheh... korang laa buat aku rindu je nak bukak blog tau.

Disebabkan ni tengahari, korang semua dah makan tengahari? Mesti ada yang belum kan.... sama lah kita! Aku pun belum makan apa lagi, sarapan jauh sekali lah... Jadi, apa plan korang untuk makan tengah hari ni? Apa yang sedap untuk dimakan ek???

1. Nasi Putih + Lauk Pauk


Alamak, hari ni rasa macam dah jemu pulak makan nasi putih + lauk pauk ni. Hari-hari lauk dia lebih kurang je. Lagi pulak kat Fakulti aku ni, harga lauk ....mak oi.... bukan main mahal lagi. Kadang tu aku hangin jugak lah, sebab biasanya cafe kan ada harga student. Tapi ni kite ni dibantainya harga orang bekerja. Mau tak tercekik aku nak bayar. Pernah dulu aku beli nasi putih + cendawan goreng + sayur lemak nangka = RM 6. Kalau korang nak tahu lebih lanjut cemana gilanya harga makanan kat fakulti kiteorang, pegi jalan blog SI DIVA (perasan ni)!!!


2. Makanan Laju a.k.a Fast Food


Oh No No No! Please.... I need something yang mengeyangkan untuk jangka masa yang lama. Aku punye kelas straight ok dari pukul 9 sampai 5 ptg. Macam opis hour kan... Jadi, kalau setakat fries dan burger tu, cam tahan utk 2 jam je... lagi-lagi laa dah masuk hall yang maha sejuk kan.... mau perut bunyik lagi!

3. Junk Food



Pun aku rasa cam tak sesuai je... jajan bagai ni aku rasa cam celah gigi aku je. Setakat buat celik-celik mata dalam kelas boleh lah. Untuk tahan lama... tak kot....


Jadi, apa yang aku nak makan? Aku pun tak tau.... rasanya, aku dah rindu giler ni kat masakan mak aku. Maklumlah minngu ni di kira pre-break sem kan, so memang dah rasa aura rumah memanggil-manggil lah kan... dah kecur je air liur aku ni nak makan masakan mak aku. Mak aku terer masak ooooo.... semua mak memang pandai masak kan.... Oh, tolonglah cepat minggu ni berlalu...aku dah tak sabar nak balik rumah ni!

nasi minyak my dad resipi 

ketam goreng kari
dalca johor

ayam goreng madu
Tensionnya tengok makanan yang lazat dan sedap ni, tapi tak dapat makan.........T_T wohooooo Sori lah korang, kalau jiwa batin korang lagi tak terbendung akibat entry ni..saje je nak gurau!
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search