Penyakit Blog Aku

- 17.44
advertise here
Salam semua.

Apa khabar korang semua pagi ni. Hari ni, aku bangun awal sikit dari kebiasaannya sebab ada tamu nak datang nun jauh dari kedah dan penang! Sangat teruja okeh. Macam-macam dah ni yang aku plan nak buat dengan dorang ni. Moga selamat perjalanan mereka balik Johor.

Malam tadi,lepas blog-jog kat beberapa buah blog, aku bukak la dashboard blog aku. Update mana yang perlu. Than, aku perasan ada beberapa tab yang memberi masalah pada aku. Sebenarnya dah lama tab ni bersarang kat blog dashboard aku, tapi aku buat tak layan sebab dia tak bagi apa-apa effect kat entry dan blog aku. Jadi aku buat DONO je la. Tapi makin lama, aku rasa cam menyebok plak tab-tab ni. Untuk memudahkan korang mengenal pasti apakah penyakit blog aku ni, aku capture screen blog dashboard. 
tu, yang aku bulatkan merah tu

Tab tu semua ada tiga, Friends Feeds ada dua tab dan Gosu Blogger satu tab. Aku pun tak tau apa fungsinya dan aku tak pernah pulak add tab-tab tu. Tiba-tiba je ada masa aku tukar-tukar layout dan header hari tu. Bila aku klik kat edit tu untuk delete, tab tu kosong. Takde apa-apa box  dan takde plak button remove. Cuma ada satu header bar yang tulis 'CONFIGURE FEED'. Pening jugak aku dibuatnya. Sebab tu lah aku tak tau macam mana nak delete menatang 3 beradik ni. 

ni tab yang akan keluar bila aku klik edit.

Jadi kepada doktor-doktor pakar blog tak kira lah pakar bedah, pakar bius, pakar sakit jiwa mahupun pakar sakit puan. Boleh tak anda semua membantu aku dengan membuat autopsi blog aku dan bagi preskripsi ubat yang betul untul pulihkan blog aku ni. Bantuan anda amat dihargai dan didahulukan dengan ucapan Terima Kasih. 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search