Mandi Kopi, Penjagaan Tubuh Aneh di Jepun

- 01.00
advertise here


Segala perkara yang aneh, rasanya boleh anda temui di Jepun. Khusus bagi anda yang ambil peduli dengan rawatan badan, di sana terdapat resort spa yang menawarkan pengalaman berendam dan mandi kopi.

Yunessun Spa Resort merupakan tempat peranginan spa dalam komplek Hakone Kowakien Yunessun di Hakone. Ada 25 tema kolam mandian air panas yang unik, salah satunya bernama Kedai Spa.

Dari laman web rasmi Hakone Kowakien Yunessun, Kedai Spa adalah kolam mandian air panas dengan campuran kopi yang kental. Warna airnya pun hitam, seperti warna air kopi.



Masyarakat setempat percaya kalau berendam di sana dapat menghilangkan letih, mengembalikan keanjalan kulit dan membuat kulit lebih indah. Belum lagi, aroma kopinya boleh membuat mood seseorang menjadi baik. Mereka boleh menghabiskan masa berendam berjam-jam, sampai menceburkan semua badannya atau mandi di bawah air yang keluar dari celah-celah batu.

Kedai Spa pun selalu penuh oleh masyarakat Jepun. Mereka biasanya datang saat hujung minggu, dengan tujuan untuk menghilangkan penat dan stress. Bagi pelancong, mereka bakal dibuat teruja dengan pengalaman mandi kopi.

Tiket masuk ke Yunessun Spa Resort dijual sebanyak 2,800 Yen . Tidak hanya orang dewasa, kanak-kanak juga dibenarkan untuk masuk ke sana. Para wanita juga jemput ke sana demi alasan kecantikan.
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search