Mengerikan! Aksi Eksrem Sami Shaolin Yang Membuat Anda Terpegun.

- 17.00
advertise here
  
Mempunyai tubuh yang tahan terhadap benda tajam, biasanya dilakukan dengan latihan yang khusus dan rutin. Namun tidak jarang juga tubuh yang tahan terhadap senjata tajam bahkan peluru sekalipun, didapatkan dengan cara-cara yang ghaib.

Namun, bagi sami Shaolin di China, mempunyai tubuh yang tahan terhadap benda tajam  tidak didapatkan dengan mudah. Perlu latihan yang intensif, agar tubuh boleh tahan saat merasakan sakit yang ekstrem.



 Salah satunya seorang sami Shaolin bernama Zhao Rui, yang membuktikan dirinya tahan terhadap benda tajam dan benda-benda lain, yang bagi manusia biasa boleh melukai bahkan membawa maut. Tetapi bagi dia, itu hanya sebuah benda tidak berbahaya sama sekali.

Dalam sebuah aksi yang diusahakan oleh salah satu media online di sana, Zhao membuktikan dirinya tahan terhadap aliran elektrik yang diletakkan di kuil itu selama 10 saat. Ia juga menahan dan membengkokkan batang besi dengan lehernya.



Rahsia tubuhnya kuat terhadap benda-benda tajam adalah latihan seni bela diri Kung Fu, yang ia latih selama bertahun-tahun.

Lelaki berumur 24 tahun yang berasal dari Mianzhua wilayah Sichuan ini, telah membuatnya menjadi 'selebriti' bandar, kerana kerap memaparkan tindakan yang cukup ekstrem.

Ia juga melakukan aksi tidur hanya disokong oleh empat tiang besi tajam, yang diletakkan di leher, perut dan kedua kakinya.

"Tindakan itu cukup menyakitkan, tapi aku melakukannya lebih baik dan belajar dari pengalaman, sehingga tidak ada masalah," kata Zhao.



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search