Gambar Ngeri Kematian Kanak2 Syria .

- 08.41
advertise here
 Ya...Allah, Sakitnya! Sempat lagi angkat tangan tunjuk PEACE dalam keadaan kaki yang berlubang nampak tulang. Kanak-kanak kita di sini kena jarum secucuk pun 3 kali pengsan.

Ya...Allah, selamatkan kanak-kanak ini dan seluruh kanak-kanak di Syria.



 seorang ayah tidak dapat menahan kesedihan melihat dua orang anak lelakinya terbujur kaku di jalanraya angkara tindakan kebinatangan tentera Assad.

ayah itu melarikan puterinya san meninggalkan jasad putera puteranya.

Semoga Allah lindungi anak anak Syria, Semoga Allah menyembuhkan yg tercedera,semoga Allah tamatkan peperangan ini


Ini adalah "Zikra Khudur" beliau telah terbunuh bersama abang kembar beliau semasa pengeboman di "Darkibiah Farms" tetapi tiada photo menunjukkan abang beliau yang meninggal.
Kenapa ? Beliau seorang Sunni, terbunuh semasa menolong ibu beliau mengutip kayu api untuk memasak

 Apa dosa mereka sehingga dibunuh diusia masih mentah? Mereka masih belum menikmati erti kehidupan, mereka masih belum kenal erti bermain, mereka masih belum sempat menerokai dunia, tapi telah terbunuh angkara rejim yang zalim !!

Mereka terbunuh di Mar'e (sebuah perkampungan yang kini dipanggil tanah merah atas kekerapan insiden pembunuhan berlaku disana) 23-2-2013

 Sulaiman Matuk, kanak-kanak Sunni diculik dalam perjalanan balik dari sekolah. Dia diseksa dan kemudiannya dicampak atas jalan di Damsyik untuk menakutkan rakyat.

Ya Allah, selamatkan Syria.

 Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:
[156]
(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."
[157]
Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.sumber
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search