4 Sebab Kenapa Aku Tak Suka On Facebook Chat

- 01.41
advertise here

Baru aku perasan, dalam tahun 2013 ni memang cukup jari aku nak kira berapa kali aku on facebook chat..tak sampai 10 kali pun..kekeke. Kalau korang nak tahu, 4 sebab ni la yang buat aku tak suka nak on facebook chat.

1. SPAM

Sebelum ni banyak sangat spam yang masuk..yang jenis virus pulak hantar link suruh kita klik. Bila klik mula la benda-benda yang mengarut tersebar. Yang bukan jenis virus pulak (orang la tu) hantar benda promosi, mintak tolong like gambar dan macam-macam lagi la. Sebab tu aku offline terus.

2. GANGGU KONSENTRASI

Memang bahaya betul on facebook chat ni..bukan apa, 3 minit fokus untuk buat kerja tapi 30 minit fokus untuk chat..
pantang dengar bunyi chat masuk..hehehe. Sebab tu la blog bersawang. Ganggu konsentrasi je nak create and publish new entri kat blog. 

3. TAKDE AWEK TEGUR
Selalunya bila aku free, takde pun orang atau awek yang nak tegur..hahah. Rugi je on facebook chat dan skype. Kadang-kadang ada kawan aku yang hantar mesej kenapa tanya“kenapa tak on facebook chat?” padahal time tu aku online je..dan biasanya aku akan buka facebook chat bila ada hal-hal kecemasan.

4. SUKA JADI STALKER

Salah satu sebab aku tak suka on facebook chat sebab aku suka jadi stalker. Masuk page orang pastu tengok la status yang diorang tulis. Ok, nak bagi tips sikit..jangan stalk page orang sambil on facebook chat, nanti kantoi la korang tengah online sebab lampu menghijau..kekeke

P/S : Adakah korang macam aku jugak?


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search