Mak Cik, Saya Cikgu Bukan Penjual

- 00.27
advertise here

Balik dari sekolah, singgah sekejap di supermarket. Saje je jalan-jalan kat supermarket. Lagipun kat situ sejuk..jimat sikit bil letrik kat rumah.

Tengah duk usha satu barang ni, tiba-tiba datang sorang makcik tanya aku "Gula dan telur letak dekat bahagian mana ye ?" Amboi mak cik..mentang-mentanglah saya pakai baju seragam mak cik ingat saya kerja kat sini ke..monolog dalam hati je..hehehe

Baru je nak cakap yang aku kerja cikgu, bukan pekerja kat supermarket..tiba-tiba datang seorang awek cun cakap kat mak cik tu "Mak dah jumpa ke belum telur tu ?" Rupa-rupanya anak makcik tu la. Sumpah lawa, cantik, comel dan seangakatan dengannya.

Apa lagi, terus aku cakap " Makcik nak carik telur dengan gula kan..meh saya tunjukkan". Dalam hati pulak kata tak sangka anak mak cik tu comel sungguh. Dah siap makcik tu masukkan gula dan telur dalam troli, sambil senyum-senyum barulah aku cakap " Saya sebenarnya cikgu, bukan pekerja kat sini". Terus dia minta maaf sebabkan ingatkan aku kerja kat sini. Korang pun mesti pernah terkena jugak kan....

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search