Awesome Sakura Blossom

- 11.00
advertise here
As Salam semua

Untuk minggu ni, on weekend nanti aku ditugaskan jadi pengacara majlis untuk Kuala Lumpur Eco Film Fest dan Anugerah Hijau anjuran Eco Knights Malaysia. Alhamdulillah, ada rezeki untuk timba pengalaman handle majlis-majlis bertaraf antarabangsa dan berprestij tinggi macam ni. Cuak. Sangat-sangat cuak. Tak terkata rasanya.

Before that, akak aku terlibat untuk International Greentech & Eco Products Exhibition and Conference Malaysia (IGEM) yang akan berlangsung bermula esok di KLCC. Jadi, akak aku mintak aku tolong dia untuk buat guest book since dorang tak berapa nak kreatif katanya. hahahaha. Macam lah aku kreatif sangat kan! 

Mula-mula memang agak payah jugak sebab tak pernah pun aku buat guest book bagai ni. Tapi tiba-tiba aku teringat satu idea yang aku pernah tengok kat facebook tak lama dulu. 


So, apa kata aku try and apply untuk guest book ni. Sebab dia mudah dah murah! Nampak comel pulak tu. Heheheh. Kat bawah ni barang yang diperlukan 
  • water colour + brush + pallete
  • paper (aku guna recycled paper ----eco green kan!)
  • bontot botol. (aku guna botol coke)


Senang je stepnya. Mula-mula buat je lah bentuk ranting-ranting tu. Free hand sudah. Kau bayangkan sikitlah bentuknya macam mana. As long as tak bentuk benda lain dikira kau berjaya lah lukis ranting. Kira ada jugaklah sense of art dalam diri kau. Kehkehkeh.


Next, kau colourkan bontot botol tu dengan colour pink. Make sure semua permukaan di kalerkan. Jangan ada yang tak kena, nanti tak lawa pulak! 


Lepas tu, kau cop/tekap kan bahagian bontot botol yang dah di kaler tadi di hujung-hujung ranting tadi. Ikut kreativiti korang lah. Nak buat senget ke, tegak ke. 


Dah nak siap dah tu. So, sekarang kau keringkan je satu-satu. Biarkan dia mengering secara semulajadi. Jangan paksa-paksa. Kang merajuk pulak. Setiap kelopak bunga tu tadi, guest boleh turunkan signature mereka kat situ. Pilih je nak kelopak mana satu! 


Akhir sekali, sebagai kenang-kenangan...aku bubuh sikit trademark aku. Kasi dorang kenal aku punya hasil kerja yang tak seberapa ni. Tu dia, initial IA stands for.....
INNANIE ARIFFIN boleh, INNANIE ARTS pun boleh! 



Haaa, apa macam? Cantik kan? Semalam aku buat lebih kurang 1 jam boleh dapat 20 keping benda ni. Kira memang mudah, murah dan menjimatkan masa. Boleh jugak dibuat untuk guest book orang kahwin. Sweet apa! 


Nampak gaya mereka suka. Kalau dorang suka, aku lagi lah suka! ;) 





p/s: Beauty is in the eye of the beholder! Doakan aku untuk weekend ni ye. Nanti aku update!











Advertisement
 

Start typing and press Enter to search