Kamera Mana Yang Super Bagus?

- 19.34
advertise here
As Salam semua

Boleh tak hold dulu cerita pasal raya? Tau memang tengah mood raya, banyak cerita aku nak story ni but I do really need your opinion. Some suggestion and maybe your experience. Pergh, bunyi macam penting bebenor ni. Eh, memang pentinglah. Kata orang, kalau malu bertanya sesat jalan kan. Jadi, jangan malu-malu. Tanya je. 

Hajat di hati aku ni, konon-kononnya macam nak rembat satu kamera. Before this, aku memang dah ada dua kamera. Satu Sony dan satu lagi Olympus. Both compact digital kamera. Yang Sony tu, memang aku suka. The performances and dia punya lighting memang superb. Tapi malangnya, charger Sony tu dah hilang. Mana entah aku letak. Lupa. Yang Olympus pulak, memang aku bawak ke kampus. Selalu ada dengan aku, tapi yang tak syoknya image quality agak out lah. Kena sentiasa pakai flash. Kalau tak pakai flash, image jadi blur atau gelap. Dan kalau pakai flash, super terang sampai nampak semua takungan minyak. Tu yang malas nak candid pakai camera. Pakai henpon je lah jawapannya kan. Tapi camera henpon kan, mana boleh tandingi camera jugak.

The Pink Sweetheart
Kalau ikut pada nafsu serakah, memang macam nak amek je DSLR. Memandang pulak pada dompet. Oh tidak. Tak sanggup eden. Nantilah kecek-kecek kat skandal. Mana tahu ada yang bermurah hati kan. Kau tengok je lah Nikon N1 tu. Bikin cair hati je aku tengok. Dengan body sexy, colour mengancam, performance mesti the best kan. Alahai....jeling je dulu lah. 

Lepas tu tengok pulak compact digital camera. Oh, ini aku rambang mata. Semua aku suka. Masing-masing meronta-ronta menggoda aku. Tak henti-henti. Kena kuatkan iman sekukuhnya. Sambil-sambil tu, aku usha jugak entry-entry blogger berkenaan kamera yang mereka pakai. Rata-rata memiliki DSLR sendiri. Dalam ramai-ramai blogger, aku memang minat dengan gambar hasil tangan Cik Cicak dan Lelabah. Sangat-sangat awesome semua gambar dia. Ditambah pulak dengan orangnya yang memang ayu. So semua gambar nampak ayu je lah kan. Dalam entry ni, dia ada list out her favourite camera. So, at that point aku pun nak rembat sama macam camera dia jugak. Can you see how blogger influenced others! *haisssh. Geleng-geleng kepala*. Terus laju je, aku bukak Lazada. Sebab nak sneak peak range harga kan. Tapi, takde stock pulak jenis camera yang aku minat tu. Gigit jari lagi jawapannya lah...

Dah alang-alang tengok Lazada, usha terus lah kat situ kan. Hati tiba-tiba berkenan pulak dekat satu kamera from Samsung ni. Tengok rege pun macam mampu milik. Tapi tak pernah lagi guna Samsung brand for camera. The best features yang buat aku tertarik adalah camera ni dilengkapi WiFi. Weeehooo! Sounds sososososooooooooooooooooo awesome. Jarang ada camera yang siap Wifi kan. Senang lah lepas ni nak share gambar terus. Tapi tu lah, performance bagus ke tidak? No idea at all. Kalau boleh, aku nak dapat compact camera yang super bagus. Tak nak menyesal di kemudian hari. 




Jadi, boleh tak korang semua yang handal dalam bab ni bagi sedikit tips, nasihat dan cadangan. Share sikit, kamera apa korang pakai dan apa kelebihannya. Dan mungkin kalau ada yang pernah atau tahu kamera Samsung ni ok ke tak, jemputlah ye bagitau pengalaman korang. Another thing, Lazada punya service apa macam? Macam Zalora jugak ke? Share sekali pengalaman korang! Sangat memerlukan bantuan korang ni! Puhleaseeeeeeeeeeeee. Nanti aku belanja kuih raya sorang sebijik. ;) heheheehe! 



p/s: Bajet duit raya macam berkoyan je! Ceh!!!



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search