Pudding Caramel & Blueberry Cheese Cake Paling Famous Di UiTM Arau. Nak Cuba Rasa?

- 01.31
advertise here
As Salam semua

Sejak dua menjak muncul rancangan Master Chef ni, semua perempuan tak lagi mendambakan lelaki-lelaki kacak sebagai putera di hati. Tapi kami, kaum wanita mengimpikan seorang jejaka yang pandai memasak. Yang masakannya enak-enak belaka. Sebab lelaki bila pandai masak, nampak sangatlah sweet. Sapa kata tak macho? Kau tengok Dr. Fazley, kau tengok Jehan Miskin, kau tengok Azwan Ali. Eh! Salah. Heheheeh jangan saman saya ye Double A! ;)

Awal Ramadhan hari tu, Epi, junior aku masa form six dulu kata dia ada buat caramel pudding & cheese cake. Pudding caramel dan cheese cake dia memang dah lama terkenal kat Uitm Arau. Kiranya memang paling laku dan paling femes lah. Aku apa lagi, terus lah order dengan dia. Memang dah lama mengidam makan cheese cake. Kebetulan masa tu, adik beradik aku semua ada balik kampung, jadi memang meriah dan seronoklah makan ramai-ramai kan. Lagi satu, Epi cakap kalau sedap dia mintak aku promote kat blog. Wah, boleh sangat lah Epi. Tu yang dia siap bagi harga baik punya kat aku!


Untuk pudding caramel ni, kat Uitm dia jual sepotong RM 2 tak salah aku. Murah sangat tu wei. Dahlah gebu, manis, lembut, lemak berkrim. Memang complete sedap rasanya. Aku terus order bukan satu dua slices, terus satu loyang! Yummmmaaay!



Resipi lepas ni pulak lagi lah buat korang terliur meleleh-leleh air liur. Tapi harap sabar dan kuatkanlah iman korang ye, al maklumlah bulan puasa. 

yang ini size mini. tapi rasanya megaaaaa sedaaaaaap!

ni satu loyang punya. Cukuplah buat raya pertama ni. 
Cheese cake Epi ni memang 10 bintang aku bagi. Bukan satu thumb up, double thumbs up tau tak. Manis, lazat, creamy, gebu, lembutnya bukan kepalang. Satu family aku suka. Semua puji-puji kelazatan cheese cake Epi. Untuk hari tu, Epi tak buat Blueberry cheese cake, dia buat Strawberry cheese cake. Takpe, tak kisah perisa apa. Janji sedapnya sama. Ayah aku siap suruh tempah untuk hari raya pertama lagi. Dia suka sangat!

Goda? Please lah, sapa tak tergoda woi! 
Dengar khabarnya lepas ni, si Epi bercadang nak try satu lagi resipi. Yang ini, silap hari bulan boleh tergugat iman puasa aku ni tau tak. Sapa yang tak kuat iman, aku sarankan, baik jangan tengok. 


Jadi, pada budak budak Uitm Arau khususnya, silalah contact Epi kalau nak rasa kelazatan resipi orang bujang ni. Tapi bukan sekarang lah, sekarang kan puasa.Nanti naik semester nanti. Oh, lupa nak bagitau. Epi ni MPP Uitm Arau. Kalau tak kenal, nah ni orangnya. Nak order melalui FB pun boleh rasanya kan Epi, ni link FB Epi. Selamat telan liur ye semua....





p/s: Kalau dapat laki kencang kat dapur, hari-hari manja-manja nak makan sedap!



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search