Romeo - Romeo Hati

- 11.21
advertise here
As Salam semua

Hari ni memang aku mengucap syukur tak henti. Laptop yang dijangka telah kehabisan hayat untuk berbakti rupanya sekadar merajuk aje. Nasib rajuknya tak panjang. Balik UM, Alhamdulillah dia sihat sendiri. Rupanya salah aku sebab tak log out betul-betul. Datang-datang terus cabut bateri. Memanglah terkejut orang tu tiba-tiba jantungnya kena sentap kan. Itu pengajaran buat diri sendiri. Sebab tak reti jaga barang. 

Ok, next part of this entry akan aku tulis dengan hati penuh kegirangan. 
Dengan muka penuh bahagia dan senyuman tanda kesyukuran luar biasa.

dari kiri : Kirin, Arief, pwincess*eh*, Kal dan Akim 
Birthday bash aku kali ni memang diluar jangkaan. Buat pertama kali dalam 23 tahun ni, aku dapat prank sampai 3 kali. Ye sapa lagi kalau bukan dari idea 4 orang romeo yang tak sudah menceriakan hidup aku.

cair-cair kek ni, cair lagi hati aku! 
Prank aku pertama dengan birthday cake yang dah cair sebab pukul 2.30 pagi baru present kat aku. Beli dari pukul berapa entah si Akim dengan Kal ni. Memang gigih. Sebelum aku balik ke kolej, turun dari kereta di'mandikan' aku dengan tepung dan telur. Iyer muka macam zombie dah masing-masing. Baju baru aku dah jangan cerita lah, kompem melekit kena telur. Beg dan seluar dah ubah kaler ala-ala vintage. Time tu, aku berdoa supaya takde satu manusia pun yang nampak aku. Bukan sebab malu, tapi dikhuatiri memberi impak dan menaikkan halaju denyutan jantung mereka. Kehkehkeh. 

Kal yang selalu buat orang geram dengan perangai comel dia.
Akim yang caring. Susah senang sudi membantu
Petang 4 Mei 2012 tu, dibawaknya aku ke IKEA. Fully sponsored by Akim. Makan je apa yang aku nak, semua dia bayar. Oh, princess sungguh rasanya di hari itu. Waktu tu, aku dapat berita yang Kirin kena balik Penang sebab ada urusan keluarga. Ye, sungguh aku menangis. Sebab tak complete hari bahagia aku tanpa sorang BFF aku. Arief pulak belum habis kerja. Tunggu pukul 5 lah. 

Haruslah aku queen control. Duduk depan kan.  Rasmikan kereta baru Akim
Lepas pukul 5, dah amek Arief semua terus menuju ke KLCC. Lokasi prank kedua dan ketiga. Kali ni, Arief punya giliran pulak. Ditanggung sepenuhnya. Tengah tunggu order sampai, tu diaaaaaaa tiba-tiba Kirin datang. Bawak kek dan hadiah. Aduhai, menitis ayaq mata wei. Sebab dia kata kat aku dia balik Penang, rupanya gajet je lebih! Cissssss. Pandai kau plan kan. Rasa nak peluk je sorang-sorang, *eh harom-harom. And that moment will stay remain freshly in my heart. Complete semua dah ada disisi. Hukhukhuk T_T syahdu.

Arief, soon be a Dr. 
Kawan susah senang jugak since aku first year
Tengah borak and prepare all the things, Akim dan Kal pulak sampai. Konon-konon dorang pergi toilet. Padahal, membungkus hadiah rupanya. Aduhai, sekali lagi aku terkedu. Sebab aku tak expect planning sampai macam ni. Cukuplah korang semua ada dengan aku masa birthday aku. Tu dah memadai! 

the princess. boleh gtu? 

Kalau kau tanya perasaan aku, memang aku tak boleh cakap. Ini semua pelengkap hidup aku. Penceria aku di kala duka. For what ever reason and for what ever time. They always by my side. Mereka pengganti keluarga aku bila aku jauh dari Johor. Kalau nak diikutkan, memang tak terbalas budi baik mereka menjaga aku. Memberi aku semangat bila aku jatuh, marah aku bila aku buat salah dan meneman aku tak kira masa susah dan senang. Family aku dah kenal mereka semua. Jangan risau. Sebab tu dapat green light. Insya-Allah aku masih menjaga batas.



Aku tak pernah mintak ini semua sebagai ganjaran persahabatan kita semua. Cukuplah dengan keikhlasan dan kesayangan yang tak berbelah bagi korang buat aku. Di waktu aku susah, senang, jatuh dan bangun. Kau semua tetap ada di sebelah aku. Kalau kau semua perempuan, dah lama aku peluk cium korang satu-satu lah. Tapi itu semua haram bagi kita kan.... moga kasih sayang je jadi penghubung kita. Ewah. Terima kasih sang romeo-romeo!


p/s: friends is the colours of our life kan...




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search