Kena Badi Mayat?

- 03.44
advertise here
As Salam semua

Hari ni satu badan aku berpeluh sejuk. Semua benda aku buat serba tak kena. Pegang itu salah, pegang ini salah. Semua serba serbi tak betah. Apa sebab pun aku tak pasti. Yang penting, dekat tempat air-cond pun aku  berpeluh-peluh. Jantung berdebar-debar. 

Dalam hati, aku rasa semacam. Ni semua gara-gara tengah malam tadi. Salah sorang kawan BBM aku post status "Bomba sedang berusaha mengeluarkan mayat yang tersepit. Kaki dan tangan mangsa putus!"  beserta satu gambar kemalangan ngeri yang berlaku kat Jalan Loke Yew yang mana kawan aku ada kat tempat kejadia. Masa tu aku tengah baring-baring dah ready untuk tidur. Tangan aku ni pulak tiba-tiba gatal, pegi zoom gambar tu. Tup-tup tanpa aku sedar rupanya ada lagi gambar mayat seorang perempuan cina yang masih tersepit dekat seat driver. Time tu, aku macam terkejut jugak lah. Terus malamnya, aku tak boleh tidur! 

Bangun pagi, badan rasa lain macam. Peluh sejuk tak berhenti keluar ni... buat apa semua serba tak kena. Rasa stress ada, rasa tak betul sikit pun ada. Aku bagitau kawan aku yang post gambar tu. Dia cakap, entah-entah aku ni jenis lemah semangat. Terkejut tengok gambar malam tadi kot. Orang lemah semangat memang tak boleh tengok mayat, nanti kena badi! Tuddddddddddiaaaaaa! Kecut perut aku dengar. 

Salah sorang kawan aku pulak, nasihatkan aku untuk baca selawat, baca ayat Kursi dan 3 Qul. Alhamdulillah, lepas aku buat ni rasa kurang sikit perasaan tak tentu hala tu. Harapnya berkesanlah dan moga-moga takde benda tak elok jadi pada aku! Aduhai, lepas ni aku kena beringat sendiri lah. Kalau ada benda tak elok, jangan tengok dah! Takut lemah semangat..... 



p/s: tak nak lagi kena bukan-bukan macam aku first year dulu!
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search