Aku Tak Percaya Semua Kata-Kata Testimoni Catalyst Virgin Coconut Oil!!!

- 18.13
advertise here
Salam semua

JANGAN MUDAH TERPEDAYA DENGAN TITLE ENTRY. BACA DULU BARU TAU =)

Baiklah, pertama sekali aku nak bagi friendly reminder kepada semua readers Blog Hanya Dari Mata bahawasanya entry yang bakal korang baca ini TIDAK LANGSUNG ADA KAITAN DENGAN SEBARANG KOMISEN @ GANJARAN. Aku tulis entry ni sebagai satu catatan pengalaman yang 100% dialami sendiri oleh aku dan ENTRY INI JUGA PANJANG SERTA LEBIH SESUAI DIBACA KAUM HAWA SAHAJA.  Harap Maklum



Baiklah, fenomena Virgin Coconut Oil (VCO) memang dah lama melanda mereka yang kaki online. Kata orang barang panas ni. Sebabnya, memang susah nak dapat stok. Aku pernah jugak cari sehingga ke 4-5 buah farmasi, ternyata VCO hanya dijual menerusi online. Jadi, kat sini aku nak cerita sikitlah pengalaman aku makan VCO ni. Untuk makluman korang, aku sangat susah terpedaya dengan sebarang kata-kata provokasi. Kiranya, kalau cakap-cakap Testimonials tu aku memang kurang percaya lah. Sekadar baca. Aku lebih percaya bila aku alami sendiri. So, aku pun decide untuk beli sebotol VCO menerusi KZ Nabihah Boutique. Excited ni makan tiap-tiap hari 2 biji sebelah pagi. Alhamdulillah setelah sebotol aku makan VCO ternyata memang betul-betul berhasil. Meh aku listkan beberapa perubahan yang aku rasa *bukan untuk perasan tau kenyataan selepas ni* 


1. KITARAN HAID JADI TERATUR

Aku adalah perempuan yang mengalami masalah haid yang sangat tidak teratur. Malu jugak pada orang lain sebenarnya. Aku dah pernah makan pil hormon, prime rose oil dan beberapa lagi vitamin yang boleh mengembalikan aturan haid aku tetapi tak berjaya. Pernah dalam rekod aku, haid aku datang hanya sekali untuk 9 bulan. *malu!!!*. Tapi, lepas aku makan VCO ni, tak silap aku selepas 15-20 hari aku makan VCO bahagian bawah perut dan pinggang dah mula sakit. Alhamdulillah, setelah 5 bulan tak datang period, minggu ke-3 puasa aku bercuti. Sepanjang waktu uzur, aku langsung tak mengalami masalah senggugut. Maklumlah biasanya bila dah lama tak uzur ni mesti senggugut kan, tapi berbeza dengan aku. 


2. KULIT MENJADI KURANG SENSITIF

Dalam family aku, kulit aku sangatlah sensitif. Tak boleh nyamuk hinggap langsung mesti akan ada kesan garu.  Malahan aku jugak allergic pada barang kemas *untung laki aku*, barangan besi dan aksesori. Makan seafood seperti kerang dan sotong pun tak boleh banyak. Sekadar jamah sikit. *geram seyh!*  Sebabnya nanti boleh timbulkan kegatalan hingga keluar bintik-bintik merah. Selepas aku makan VCO tu, apa yang aku perasan segala kulit aku dah tak se-allergic dulu. Bila berpeluh tak de lah kulit terus gatal-gatal. Sekarang ni aku dah boleh pakai aksesori yang bermaterial besi seperti jam. Sebab kegatalan sangat-sangat kurang. 


3. LUKA CEPAT KERING

Akibat daripada kegatalan kesan daripada garu, kadang-kadang kulit aku akan luka dan menjadi merah. Bila luka macam tu, memanglah perit. Nak mandi pun pedih. Namun lepas aku makan VCO ni, luka-luka tu semua lebih cepat kering dan mengecut. Luka menjadi kecil dan tak ada lagi kegatalan dan tak merebak. Tak kiralah luka tu baru atau lama. Memang cepat bertindak. *Luka di hati, tak de ubatnya! kehkehkeh


4. PARUT LAMA DAN BARU SEMAKIN HILANG

Yer, masalah seterusnya. Bila dah tangan gatal menggaru mulalah meninggalkan parut kan? Tapi jangan risau, dengan gunakan VCO ni, segala parut yang ada di badan dan di muka korang, tak kiralah parut lama atau baru beransur-ansur kusam dan mula menghilang. Sebagai contoh, aku ada satu parut akibat allergic dengan cermin mata di bahagian pipi aku, Alhamdulillah sekarang parut tu hanya tinggal 5% sahaja lagi untuk pulih. Memang menakjubkan. 

TIPS: Untuk parut ni, aku ada gunakan elemen tambahan iaitu krim HIRU SCAR. Di farmasi jual RM 17.90 untuk 5g dan kalau di Watson RM 14.90.*tak sure promotion atau tidak* 




5. BOLEH KURUS

Ini aku tak berapa pasti, sebab aku makan VCO, matlamat "NAK JADI KURUS" ni cuma bonus bagi aku. Kalau berhasil, Alhamdulillah kan? Sebab ye lah VCO bukan ubat kurus pun. Target aku time tu nak bagi kurang allergic je. Tapi, hasil yang aku dapat berbeza. Beberapa orang cikgu lama aku mula tegur kata badan dah susut. Kehkehkeh. Unbelivable aku. Masa tu dalam hati memang lah kembang semangkuk tapi aku tuan punya badan tak rasa pape pun. Masih lagi berselera macam dulu. Untuk part ni, aku tak berani nak komen banyak. Tapi member aku sorang ni dapat hasilnya. Dulu dia pakai seluar saiz 40, lepas makan VCO dia dapat pakai seluar saiz 32 uolls. Haaaaaa....caye tak? caya tak? KLIK SINI UNTUK BACA PENGAKUAN BERANI SI RAKSASA MODEL


6. MASALAH KULIT MUKA BERKURANG DRASTIK

Yer, masalah kulit muka memang sering melanda perempuan. Tak terkecuali aku. Aku tak dilanda masalah jerawat yang kronik tapi jeragat tu banyak. Dah puas dah aku pakai facial treatment. Dari yang murah harga RM 10.90 sampailah yang mahal harga RM 49.90 *bajet student kan* semua aku pernah try. Kesannya LEBIH BERHASIL bila aku makan VCO ni. Kulit muka kurang berminyak, lepas mandi rasa fresh sangat muka, kulit rasa licin dan paling penting bintik dan parut bekas jerawat semakin kurang. 

TIPS: Buat masa ni, aku pakai pencuci muka Safi Balkis Perfect 10. Scrub dan facial foam. Dan sekarang aku tengah nak repair sikit bahagian bawah mata aku ni. Ada black wrinkle dan eyebag. Jadi, aku guna Eye Contour Cream Safi Balqis Perfect 10 jugak. *murah dan berhasil*



Panjang lebar dah ni, aku membebel pasal VCO. Sebenarnya ada beberapa lagi perubahan yang dapat aku rasakan bila aku makan VCO ni. Tapi masih belum jelas ketara bezanya. Jadi aku decide untuk hold dulu dan tunggu sampai betul-betul  berhasil, barulah aku keluarkan next entry. Kira korang kena tunggu Chapter 2 tau.   Baiklah, pada aku tak salah rasanya kalau kita mencuba sesuatu yang baru untuk kebaikan diri sendiri. Lebih-lebih lagi berkaitan hal kesihatan diri kita. Bukannya nak nampak perfect atau melaram apatah lagi memikat hati kaum Adam, tapi lakukan sebab sayang diri sendiri. Jaga kesihatan dan ketrampilan diri. Malahan dalam Islam juga sangat digalakkan untuk kita menjaga tubuh badan dan kesihatan supaya kita dapat merasai nikmat hidup di Bumi Allah ni. 




Bukan Lisa Surihani tapi Lisa Suriram-ram-ram...

p/s: Semalam aku dah beli lagi 2 botol VCO daripada KZ Nabihah. Stokis-stokis lain yang juga blogger pun ramai. Jadi pilihlah yang berhampiran dengan korang.


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search