3 Sebab Kenapa Perempuan Drive Kereta Slow

- 02.07
advertise here
Salam semua

Rasanya hari ni, aku paling banyak post entry. Ini adalah entry kelima aku untuk hari Rabu yang mulia ini *sempena Israk Mikraj kan.... Macam mana entah, mencurah-curah pulak idea. Kalau time kering tu, memang payah lah. Satu entry nak tulis pun makan berjam-jam....



Kita selalu je dengar orang cakap macam ni kan " Alamak, slow gile kereta depan aku ni. Ni mesti pompuan yang drive!" Tak kira lah, aku sendiri yang perempuan ni pun bila kereta slow aku akan cakap macam tu. Hahaha... kadang-kadang rasa macam kuang ajar dengan kaum sendiri pulak. Tapi, meh aku nak bagitau kat satu dunia blog, 3 SEBAB KENAPA PEREMPUAN DRIVE KERETA SLOW!


1. Perempuan Itu Penuh Berhati-Hati

Sapa yang tak setuju, sila komen dekat entri ini. Hahaha.... Memang ini diakui. Dalam segala aspek dan bidang kerja, perempuan lebih cenderung untuk bertindak dengan penuh hati-hati. Dengan pengamalan sikap berhati-hati yang tinggi ni dengan niat supaya tidak ada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Lebih-lebih lagi di jalan raya. Banyak nyawa yang perlu diambil berat. 


2. Perempuan Cepat Gelabah

Kalau lelaki pantang dicabar, perempuan pula cepat melatah. Malahan kajian pakar psikologi, tindakan refleks daripada lelaki berkaitan bidang permotoran adalah lebih tinggi berbanding perempuan. Lelaki cepat je, tekan  brek smoothly bila ada kereta mencilok, tapi ada perempuan baru nampak anak kucing melintas, nak tekan brek sekali tertekan minyak. Kadang tu, kereta jauh lagi dia dah emergency break.  Haaaa tu semua pasal darah gemuruh lah tu! Bahaya ni...


3. Biarlah yang jadi samseng jalan tu lelaki.... 

Perempuan sangat mementingkan keselamatan diri dan orang-orang yang tersayang. Jadi, perempuan sanggup biarkan jelah cabaran ke hape benda ke asalkan tak terlibat dalam kejadian yang tak diingini. Lagipun, perempuan kan kaum yang lemah. Tak kan nak tunjuk terror di jalan raya. Tunjuk sopan santun takpe. Mana tau, ada mata yang memandang kita....heheheh *ayat cari jodoh.


p/s:
  i) aku pun fed up jugak kalau duduk belakang kereta yang drive slow-slow. Biarlah slow kena pada tempatnya.
      Yang penting, hati-hati di jalan raya.
 ii) Aku bawak kereta tak slow mana ok.... high speed penah bawak 140km/j. Ok la tu???



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search