Korang Fikir Gambar Lelaki Tiada Siapa Yang Berkenan?

- 00.00
advertise here
Salam semua

Kita selalu bercakap tentang pengeksploitasian gambar terhadap kaum wanita kan? Tapi tahukah korang bahawa lelaki juga sekarang dieksploitasi dan diancam melalui dunia siber. Jangan korang ingat wahai lelaki-lelaki, gambar anda tiada siapa yang berkenan. Dunia memang sangat kejam. Malam tadi, aku tengah blogwalk, tiba-tiba jumpa beberapa blog kepunyaan LELAKI-LELAKI GAY dan yang sewaktu dengannya. Dia bukan sekadar menulis blog, malahan lebih dasyat dia merupakan pengumpul tegar gambar-gambar lelaki hot, jambu, maskulin, metrosexual, gay dan macam-macam lagi. 

Perlu ke ambil gambar macam ni dan publish di internet? 24-7 punya style! hahaha


Kompemlah kena ratah gambar kau ni bang!
Bila aku perhatikan satu per satu gambar lelaki-lelaki yang dia kumpul tu, aku percaya si empunya gambar tak mengetahuinya. Mungkin diambil daripada Facebook kot. Malahan, ada jugak gambar yang dicuri-curi ambil ketika dalam LRT, shopping complex, dan tempat parking kereta. So, memang terbuktilah tuan punya badan tak tau. Mungkin juga ada sesetengah yang tahu gambar mereka jadi tatapan mata kaum-kaum itu. Wallahualam.  Malahan ada sesuatu yang lebih mengejutkan aku, ada gambar-gambar beberapa artis dan  blogger lelaki HOT dan FAMOUS AMOUS kat dalam blog tu dan jugak yang lebih aku tak percaya ada gambar seorang kawan lelaki aku masih kat High School dulu. Terjojol mata aku tengok! Geleng-geleng kepala aku,  punyalah tak percaya! 

Dalam LRT pun dia sempat snap kan?



Kalaulah bini dia jumpa gambar laki dia dalam blog gay. Apa perasaan?

Antara yang aku rasa gambarnya dieksploitasi. 

Secara jujur, aku tak tau orientasi sebenar lelaki-lelaki yang tersenarai dalam tu. Adakah mereka benar-benar  BENGKOK atau pun dia LURUS tapi si tuan blogger tu yang mengandaikan mereka BENGKOK! Maklumlah, kalau gay ni.... pada mata dia semua lelaki dianggap gay jugak seperti mereka. Sedangkan hakikatnya, orang tu bukan seperti yang mereka pikir. (*aku bercakap atas pengalaman ok! So, aku tau macam mana kehidupan dan pandangan gay! )

Kadang-kadang aku pun pelik dengan lelaki-lelaki straight ni. Kalau korang dah tau korang tu bukan bisexual, gay mahupun adik-adik, tak perlulah korang ambil gambar yang boleh membuatkan orang lain atau kaum-kaum itu melabel korang sama orientasi macam mereka. Ambil gambar yang biasa-biasa sudah. Toksahlah nak tayang, brand apa boxer korang, berapa pack yang korang ada kat abdomen, berapa b**ar korang punyer, tak payah!!! Gambar baring-baring, kangkang-kangkang nampak segala bulu. Nak buat apa? Nak tunjuk sapa? Gambar-gambar sebegitu hanya menarik minat kaum-kaum itu untuk mengeksploitasi gambar korang wahai lelaki-lelaki budiman sekalian.

Awat pose cam ni kalau korang lurus?

Malahan, ada satu blog ni... tanpa segan silu ambil gambar dia buat oral sex dengan pasangan-pasangan dia. Pasangan-pasangan ye readers! Bukan seorang, tapi ramai! Dari pelbagai peringkat umur dan pekerjaan. Sehinggakan ada yang baru usia 14 tahun dah "ditry" oleh tuan blog itu. Sungguh jijik kelakuan mereka! Tak pernah ke terfikir laknat Allah? Hanya tahu, ingin puaskan nafsu sendiri. 

Aku sedar dan aku tau bahawa aku bukanlah baik seperti malaikat. Banyak jugak dosa yang aku lakukan. Tapi, tolonglah janganlah buat benda-benda yang dilaknat tu. Buruk padahnya. Janganlah ikutkan nafsu songsang korang tu. Cubalah lawan godaan syaitan. Dan bagi mereka yang memberikan alasan "KECEWA DENGAN PEREMPUAN", please be more rational, adakah korang fikir lelaki-lelaki yang korang kenal tu cintakan korang setulus hati? Atau semata-mata sebab SEKS? Fikirkanlah. Cinta terlarang tak bawak ke mana.  Ingat mak bapak kat kampung dan yang terakhir ingatlah maut datang pada bila-bila masa je! Entah esok, lusa ataupun sekejap lagi.

Last but not least, as usual... hati-hati dalam publish gambar di internet. Seba kita tak kenal siapa yang disebalik skrin komputer kita tu. 


p/s: perasaan takut semakin menjadi-jadi. Sebabnya, semakin sukar untuk mencari calon suami yang straight  sekarang ni. Dan sekali lagi, ini adalah pandangan peribadi aku. Jangan cepat melenting. Fikirkan secara rasional sebab dan akibatnya. 

p/s: Maaf, aku tak kan bagi LINK BLOG ITU sebab benda tak elok tak perlu disebar-sebarkan.
 *ingat pesanan di Oh! Media tempoh hari. =) 


Advertisement
 

Start typing and press Enter to search