VUVUZELA.....saya nak satu!

- 05.20
advertise here



Kalau anda selalu menonton match for World Cup, kadang-kadang anda terganggu tak dengan bunyi pet-pet-pet-pet yang dorang buat kat stadium tu??? hehehe.... anda taw itu hape??
kalau tak taw.... meh sini saya bagi taw!

Nama Menatang Bising tu: VUVUZELA (read my lips...VU-VU-ZEL-A)

Nama Lain: LEPATATA @ Stadium Horn

Sebenarnya VUVUZELA ni diinspirasikan dari sejenis alatan muzik dari Brazil ataupun negara-negara Amerika Latin iaitu Corneta. Asal nama VUVUZELA ni dikatakan berasal dari South Africa sendiri iaitu daripada bahasa Zulu * cam Jabulani jugak.....

satu masa dulu, VUVUZELA pernah diharamkan di beberapa negara Eropah sebab kelangsingan dan kenyaringan bunyi yang sangat tinggi boleh menyebabkan seseorang tu pekak. Malahan ada columnis Jon Qwelane pernah menggelar VUVUZELA sebagai "INSTRUMEN FROM HELL" *mesti ada kes ni kan....tu la pasal geram sangat dengan VUVUZELA

tapi peminat2 bola sepak dah tak peduli lagi dengan segala macam arahan.... jadi mereka sehingga hari ni masih membawa VUVUZELA bila pergi tengok match bola sepak.
dan untuk langkah2 keselamatan, pengeluar VUVUZELA ada letakkan sign amaran, bahawa VUVUZELA tak boleh ditiup secara terus ditepi telinga sebab boleh menyebabkan pekak.

*tapi agak berguna pada mana2 orang yang susah nak dikejut dari tidur kan! heheheh!

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search