Cerita Pertama dari Fakulti

- 06.20
advertise here

Alhamdulillah.... setelah 3 hari berlalu jadi senior tahun 2....semuanya berjalan lancar.
Kolej dan bilik sangat okeh! 2 ibu jari naik laa senang cite...
kemas. cantek. bersih. dan selesa.
senang cite... sangat kondusif untuk study!
wahhh bersemangat sungguh ni... bagus apa!

Dimanakah lokasi bilik saya?
hahah! Alhamdulillah dipermudahkan.
kalau dulu bilik saya C205 tapi sekarang C207 je. so pindah depan bilik je laa....
dan rumate juga sangat2 satu kepala.
senang cite mmang happy laa dengan mereka ni... nati saya kenalkan mereka yer
next entry!

for my study plak...
registration semua sudah. cuma agak berebut sket laa untuk tutorial
ye laa semua tak maw ada kelas hari jumaat kan...
sapa nak? jumaat tu dah bleh balek kampung kot....
jadi saya free ye di penghulu hari tu.
so, mak.... tunggu saya balek!

dan tadi untuk 2nd day...
saya attend lecture Family Law by Datin Noraini.
senior2 kata, dia garang... dan memang pun.
dia sendiri mengaku tadi.
and her favorite's word is BODOH!
but she used it in a happy way!
i like it....hahaha!
tp walaupun cara dia agak garang tapi bebelannya persis seorang ibu kepada anaknya!

dan hanya dengan 2 jam kuliah pertama banyak benda saya belajar

kata Datin:

1. cari ruang dalam hati anda untuk sayang pensyarah/guru anda walaupun anda tak suka dia!
2. you cannot learn law alone! share!
3. Kenapa mesti anda agungkan budaya ENGLISH? Jadilah TRULY MALAYSIAN!
4.jangan terburu-buru untuk BERKAHWIN ye selagi anda masih bergelar Student

dan

5. MARRIAGE IS NOT THE END OF THE PROBLEM, BUT IT IS THE BEGINNING OF A HUGE PROBLEM

oooopsss jangan judge yang bukan2 kalau tidak tahu,
tapi

FIKIRKANLAH~!!!!!



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search