Lelaki Ini Memiliki Misai Terpanjang Didunia.

- 19.00
advertise here





Berpuluh tahun sudah lelaki ini memanjangkan misainya sejak tahun 1970, seorang lelaki berasal  dari India bernama Ram Singh Chauhan berhasil mencetak rekod dunia sebagai pemilik misai terpanjang.

Saat ini, panjang misai Ram telah mencapai 4.30 m walaupun semakin bertambahnya usia, kesuburan misainya pun semakin menurun.

"Rahsia dari misai yang subur adalah memulakan menumbuhkannya sejak usia muda," ujar Ram memberitahu rahsianya.

Mula berhenti mencukur misai pada tahun 1970, saat itu Ram terinspirasi dari sesama lelaki yang juga taksub dalam memanjangkan misai.

Pada tahun-tahun pertama usahanya tersebut, Ram jadi sering bertengkar dengan isterinya, Asha, kerana ia bertingkah seperti wanita ketika merawat misai.

Bayangkan saja,  berjam-jam untuk menyikat dan merapikan bentuk misai Ram setiap hari sehingga waktunya lebih banyak terbuang di depan cermin.

Namun ketika nama Ram  menjadi sangat terkenal kerana misainya, Asha mula menerima keputusan dan keunikan suaminya tersebut.

Dan memang benar, misai super panjang Ram telah membawa tuah tersendiri baginya. Pada tahun 1983, Ram bahkan ikut menjadi cameo dalam filem James Bond 'Octopussy' yang dilakonkan oleh Roger Moore.sumber





Advertisement
 

Start typing and press Enter to search