Ngeri, Ritual Pelik Mandi Darah Babi Agar Kelihatan Muda.

- 23.00
advertise here


Menjadi tua adalah perkara yang sangat semulajadi dan akan terjadi pada setiap manusia. Kerana tua serupa dengan jelek, lemah dan tidak lagi terkenal, sebahagian orang takut tua dan melakukan pelbagai cara untuk membuat dirinya tetap kelihatan muda.

 Perkara itu juga berlaku pada seorang model cantik berusia 19 tahun berasal dari California, ia melakukan ritual yang aneh dan menjijikkan demi untuk kelihatan tetap muda. Walaupun dia seorang vegetarian ia melakukan ritual yang cukup ekstrem dengan mandi darah babi.

 Dalam episod terbaru dari MTV True Life, yang berjudul 'I'M Obsessed With Staying Young'. Perempuan bernama Chanel ini membenarkan jika cara tersebut telah ada sejak ribuan tahun yang lalu. 

Chanel mengatakan, "Ketakutan terbesar saya semakin tua dan mengalami kedutan, kulit menjadi longgar. Jadi untuk mengelakkan perkara itu berlaku saya perlu melakukan apa pun juga." Ia pasti akan segera berhenti kerjaya sebagai model kerana menurutnya ia telah melihat tanda-tanda penuaan, walaupun usianya masih tergolong muda.

 Perkara itu membuat ia terdorong untuk melakukan pelbagai cara guna kelihatan muda selama mungkin salah satunya dengan mandi darah haiwan.



Ritual ini ia yakini akan membuat kulit kelihatan halus dan gebu. Rawatan kecantikan lain seperti menggunakan topeng serbuk bawang putih, sos balsamic dan minyak zaitun juga ia lakukan. Wajahnya juga ia dicuci sebanyak lapan hingga sepuluh kali dalam satu hari.


 Tidak sampai disitu, ia juga melakukan rawatan dengan cara lain. Chanel memakan plasenta, puasa dan melakukan banyak detoks. Secara ilmiah darah babi tidaklah mempunyai manfaat yang bermakna.

 Ritual ini sebenarnya berasal dari wanita yang telah membunuh beratus-ratus wanita muda sekitar awal abad ke-16, Elisabeth Bathory. Saat itu ia mempertahankan masa mudanya dengan mandi darah perawan.

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search