Ekstrem! Perayaan Meraikan Kejayaan Di Ketinggian 2,037 Kaki.

- 11.00
advertise here

Ketika ini banyak negara di dunia yang membina bangunan pencakar langit, dengan ketinggian yang cukup ekstrem. Seperti di Dubai, yang saat ini Burj Kalifa menjadi ikon bangunan tertinggi di dunia yang belum pernah dikalahkan.

Demikian juga China, yang tidak mahu ketinggalan membina bangunan-bangunan tertinggi di dunia, di mana saat ini sudah ada lapan bangunan yang masuk ke dalam rekod bangunan tertinggi di dunia.

Namun itu sahaja belum cukup, apalagi mereka belum memecahkan rekod bangunan paling tinggi di dunia. Kini, mereka mempunyai cita-cita, untuk membina bangunan kedua tertinggi di dunia, yang terletak di Shanghai. Dan akan menjadi bangunan tertinggi di China.



Ketika ini pembangunan sudah mencapai titik tertinggi kedua di dunia, iaitu kira-kira 620 meter, dan telah mengalahkan rekod dari bangunan Taipei 101, yang mencapai tinggi 508 meter.

Pekerja pun meraikan kejayaan pembinaan bangunan tersebut, di ketinggian tersebut dan cukup ekstrem. Mereka kelihatan gembira, sudah boleh membina bangunan dengan ketinggian tersebut.

Perayaan tersebut cukup selamat, kerana setiap pekerjanya diikat oleh tali keselamatan yang cukup kuat. Walaupun bagi kita yang melihatnya cukup mengerikan.




Advertisement
 

Start typing and press Enter to search