Gadis Cantik Ini Jadi Pemungut Sampah Kerana Terpaksa

- 03.44
advertise here
Menjadi rakyat di negara dengan jumlah penduduk terbesar sedunia, memang bukanlah pekara yang mudah.

Begitu sukarnya mencari rezeki untuk memenuhi keperluan hidup sehinggalah mendapatkan tempat tinggal yang sesuai.

Sama seperti apa yang dirasakan wanita cantik dari China ini. Dilahirkan sebagai wanita yang cantik bukanlah mudah bagi dirinya untuk mengais rezeki di negaranya.

Demi membeli keperluan rawatan ibunya yang sakit, Lolita, akhirnya terpaksa memilih berkerja sebagai pemungut barang kitar semula.

Lolita mengakui persaingan mencari kerja di negara China itu sangatlah sukar. Mempunyai paras cantik tidak menjadi jaminan diterima kerja di sebuah syarikat.

Gadis cantik ini heboh diperkatakan di media sosial. Gadis berusia 18 tahun itu dilihat sering berkeliaran mengais sampah di jalanan Ibu Kota Beijing.

Kisah hidupnya sangat mengharukan. Ia terpaksa meninggalkan kampung halamannya untuk mengais rezeki di Beijing dan pernah bekerja di restoran.

Namun kerana gaji yang terlalu kecil sementara itu beliau terpaksa membiayai Ibu dan adiknya, Lolita terpaksa mencari jalan keluar dengan menjadi pemungut barang kitar semula.

Dengan dandanan ala kadar, kecantikannya masih terpancar. Walaupun mempunyai kecantikan yang luar biasa, Lolita tak malu untuk bekerja sebagai pemungut barang kitar semula untuk mendapatkan wang demi kos perubatan Ibunya.

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search