Kehidupan Orang Asli Di Pendalaman Russia Yang Belum Anda Pernah Lihat

- 05.31
advertise here

Bersama-sama dengan Magdalena Skopek menjemput anda meneroka ke pendalaman Rusia, pada penghujung dunia, di Yamal. Di sana, anda akan belajar tentang kehidupan suku yang menakjubkan, "Nenets" yang dikenali sebagai Samojedami. Yang tinggal di kawasan tundra, di kawasan yang sangat sukar, keadaan hampir sangat sederhana tetapi mengekalkan tradisi, ritual dikelilingi oleh pantang larang.

Magdalene Skopek membuat lawatan pertama ke Yamal, bertemu dengan ahli suku kaum Nenets, yang seolah-olah mimpi. Beliau membuat keputusan untuk pergi ke kawasan iklim yang sejuk dan sukar untuk mengenali mereka dari dalam, sifat sebenar mereka, kehidupan mereka. Magdalena Skopek atas kerelaan sendiri, selama dua bulan meinggalkan segala kemudahan dan keselesaan duduk bersama keluarganya di czumie Nenets Akatteto, berkongsi dengan mereka penjagaan dan kebahagiaan kehidupan seharian.

Ia bukanlah satu tugas yang mudah. dengan keadaan yang sejuk, nyamuk yang menjengkelkan, menu tertentu setiap hari. Walau bagaimanapun Mjagnie dengan cepat menyesuaikan diri dengan keadaan ini dan telah menjadi berguna dalam kerja-kerja rumah setiap hari.

Suku Nenets yang hidup sebahagian besarnya bergantung kepada jumlah ternakkan rusa. Rusa adalah segala-galanya: makanan, pakaian, tempat tinggal, rakan dan cara pengangkutan. Menu ikan yang dimakan dalam setiap bentuk mungkin: mentah, salai, masak dan masin. Daging mentah dan darah adalah sumber yang paling penting untuk vitamin.".















Advertisement
 

Start typing and press Enter to search