5 Selebriti Lelaki Terkenal Yang Mempunyai Hobi Aneh

- 09.22
advertise here
1 David Arquette Hobi Merajut Pakaian

Bintang filem Scream dan Tron ini mempunyai kesabaran luar biasa, sehingga tidak masalah baginya untuk mempunyai hobi mengait.

Walaupun sangat sibuk dengan pekerjaannya sebagai penulis senario, pengarah, penerbit, fashion designer, bahkan sesekali menjadi pengacara, David Arquette tidak meninggalkan hobinya untuk mengait.

2 Johnny Depp Hobi Main Barbie

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon serba boleh ini, Johnny Depp. Lelaki kacak yang dikagumi banyak wanita ini ternyata mempunyai hobi yang boleh membuat ramai orang tidak percaya. Dengan penampilan macho dan gagah, siapa sangka kalau Johnny Depp mempunyai hobi mengumpul Barbie.

Boneka Barbie lebih serupa dengan mainan kanak-kanak perempuan dan wanita. Pelakon The Pirates of the Caribbean ini tidak malu mengakui hobinya sesekali bermain anak patung Barbie. "Saya suka main anak patung Barbie. Ini adalah hal yang besar ketika saya melakukannya bersama anak-anak," ujar lelaki yang sudah mempunyai dua orang anak ini.

3 Simon Cowell Hobi Memanjat Pokok

Anda masih ingat dengan Simon Cowell dong .. Juri American Idol yang ulasannya sering pedas ini ternyata mempunyai hobi yang unik. Boleh jadi Simon Cowell tidak mahu sedikit kenangan masa kanak-kanaknya, kerana ternyata lelaki ini mempunyai hobi .. memanjat pohon. Sebuah permainan yang lebih sering dilakukan kanak-kanak berbanding lelaki dewasa.

"Saya memanjat pokok setiap hari. Ini adalah sebuah ritual," ujar Simon pada laman perezhilton.com. Selain memanjat pokok, ternyata Simon juga mempunyai hobi lain yang juga berkaitan dengan dunia kanak-kanak, iaitu menonton kartun. "Saya juga suka menonton kartun setiap pagi. Saka suka The Flintstones, The Jetsons, dan semua kartun lawas," ujarnya. Menurut Simon, menonton kartun boleh membuat suasana hatinya lebih bahagia.


4 Tiger Woods Hobi Memancing Ikan Dengan Lembing

Lelaki yang satu ini adalah pemain golf profesional dan sangat terkenal di seluruh dunia. Tidak hairan jika nama Tiger Woods sejajar dengan para pelakon Hollywood. Banyak yang menyangka Tiger Woods pasti mempunyai hobi mewah dan mahal, ternyata tidak juga, kerana lelaki ini lebih suka memancing dengan cara kuno, iaitu memakai tombak.

Memancing dengan tombak memerlukan kesabaran yang lebih tinggi dan kelincahan. Sebuah tombak dibuat runcing pada bahagian hujung, lalu diarahkan pada ikan yang sedang berenang di sungai. Tahap kesukaran jauh lebih tinggi berbanding memancing dengan kail. Mungkin kerana keunikan inilah, Tiger Woods suka memancing dengan tombak.

5 Tom Hanks Hobi Mengoleksi Mesin Taip

Di era moden dan canggih ini, kehadiran mesin taip mulai ditinggalkan dan tidak digunakan sama sekali. Namun bagi pelakon kacak Tom Hanks, mesin taip mempunyai keunikan tersendiri yang boleh menjadi koleksi. Berbanding komputer, memakai mesin taip jauh lebih sukar dan memerlukan kesabaran, itulah yang menarik.

"Saya mempunyai hampir 200 mesin taip tua mudah alih. Sebahagian besar masih boleh dipakai dan saya menjaga agar mesin taip tersebut tetap bekerja," ujar Tom Hanks. Lelaki kacak ini mengumpulkan pelbagai mesin taip dari seluruh dunia. Wah .. kalau mesin taip sudah jarang, boleh dong Tom Hanks membuat koleksi beliau menjadi sebuah muzium mesin taip.
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search