4 Perkara Yang Wajib Ada Di Blog Anda - Part 2

- 22.38
advertise here

FOLLOWER BUTTON
Ada sesetengah blogger bila kita nak follow balik tak ada widget follower. Kepada blogger baru yang masih terlupa nak pasang benda ni, cepat-cepat la pasang benda ni. Bayangkan korang suruh aku telefon tapi tak bagi nombor? Benda ni wajib pasang ye kalau nak orang join blog kita. Korang boleh pilih sama ada nak pasang "Google Friend Connect" atau pun "Google Plus".

BLOG ARCHIVE
Tempat ini adalah simpanan entri korang yang lama daripada tahun mula-mula korang berblogging sampai la sekarang. Dan kebanyakan blogger suka selongkar blog archive ni lebih-lebih lagi kalau entri korang menarik.

LINKWITHIN
Kalau malas nak ping entri, pasang je linkwithin/related post. Sebab benda ni boleh menaikkan pageviews dan trafik blog korang. Nak tahu linkwithin tu macam mana, cuba tengok bawah entri ini, ada 4 post linkwithin. Cara nak pasang linkwithin boleh tengok kat SINI.

SOCIAL NETWORK WIDGET
Kena ingat, tak semua yang baca blog kita adalah blogger. Kadang-kadang tu diorang tak boleh nak komen sebab tak ada akaun. So, bila ada widget macam ni, sekurang-kurangnya bila ada perkara yang nak ditanya, bolehlah "keep in touch" dengan Facebook. Manalah tahu tiba-tiba yang bertanya tu boleh jadi kawan rapat..mungkin jugak dia tu bakal jodoh korang..kekeke

So, kalau korang rasa 4 widget ni belum ada lagi dalam blog korang, elok la buat dengan segera. Kalau ada cadangan lain widget mana yang wajib ada dalam blog boleh la tulis di ruangan komen.
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search