Tak Rela Isteri Kena Sentuh Dengan Doktor Lelaki

- 07.33
advertise here
Keratan daripada Majalah Solusi...
Paling tidak dapat saya lupakan apabila doktor lelaki yang memasukkan ubat ketika proses induce bagi mempercepatkan kelahiran. Walaupun ditemani seorang jururawat wanita, perasaan malu tetap menebal sepanjang proses memasukkan ubat induce itu berlaku. Malah, ketika di dalam bilik bersalin pun, saya perasan ada dua orang doktor pelatih lelaki berada berhampiran saya dan melihat aurat saya ketika hampir hendak bersalin!

Dan ini pulak luahan seorang suami...
.....dengan ini memaklumkan kepada pihak puan bahawasanya saya tidak membenarkan sebarang penglibatan  doktor lelaki dalam proses bersalin isteri saya.


Pandangan aku...
Bersalin dengan mendapatkan rawatan daripada doktor wanita di hospital swasta cajnya agak mahal. Tapi, jika bersalin di hospital kerajaan bayaran tu berpatutan la, cuma kita tak boleh nak pilih doktor. Sebagai suami, konpem tak nak isteri korang masa bersalin tu dirawat oleh doktor lelaki kan. Apa kata korang?

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search