Pesta Buku Antabarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL ke-32) 2013 sedia ruang e-book

- 12.46
advertise here


Penyediaan buku digital (e-book) dan ruang bacaan lebih santai adalah antara pembaharuan yang menanti pengunjung Pesta Buku Antabarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) ke-32.

Acara tahunan yang akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bermula 26 April hingga 5 Mei, turut menampilkan syarikat penerbitan buku dari Arab Saudi yang diundang khusus tahun ini.

Pengarah Urus Setia Tetap Majlis Buku Kebangsaan, Abd Wahab Ibrahim, berkata 243 syarikat mengesahkan penyertaan pada PBAKL kali ini.

Sebanyak 802 gerai disediakan, termasuk penyertaan dari luar negara seperti China, Singapura, Thailand dan United Kingdom.

Penganjuran terbaik

Tahun ini, kita memilih tema Buku Menjana Kepintaran Kreatif, sejajar objektif penganjuran untuk meneruskan kecemerlangan dalam penganjuran aktiviti membabitkan bahan bacaan.

Pengunjung bertuah berpeluang memenangi tiket penerbangan pergi balik mengunjungi Pesta Buku Frankfurt 2013 pada Oktober ini, katanya.
Pameran dibuka mulai jam 10 pagi hingga 7 malam dari Isnin hingga Khamis, manakala dilanjutkan sehingga jam 9 malam bagi Jumaat dan hujung minggu serta cuti umum.

Mereka yang memerlukan keterangan lanjut boleh melayari laman web rasmi PBAKL di www.kualalumpurbookfair.my/2013.



Advertisement
 

Start typing and press Enter to search