Pulau Anak Patung Yang Menyeramkan...

- 23.30
advertise here
 Pulau Of The Pussycat (Isla de las Muñecas), yang terletak di rangkaian besar terusan yang terletak di selatan Mexico City, berhampiran Xochimilco adalah salah satu tarikan pelancong creepiest di Mexico. Di sini, di pokok-pokok mati menggantung beratus-ratus anak patung, lama dan cacat.
 Serta kerosakan akibat dari sinaran matahari - yang meninggalkan banyak anak patung yang diliputi  blotches dan lepuh - angin dan hujan juga telah meninggalkan kesan mereka, menghakis cat mana-mana permukaan dan meninggalkan kesan pucat, tengkorak seperti muka, atau secara beransur-ansur lesu ,anak patung  yang menjadikan mereka kelihatan seolah-olah mereka sedang menderita dari penyakit yang menyeksakan .

Ramai juga kehilangan tangan atau kaki atau telah diberikan anggota badan anak patung lain yang jelas tidak sepadan - dan walaupun mainan tanpa kepala adalah dialu-alukan di pulau itu,  terdedah menjadi rumah bagi labah-labah dan serangga eksotik yang mendiami .

Don Julian Santana tinggal di pulau itu selama 50 tahun sebelum kematiannya pada tahun 2001. Beliau ditemui lemas di kawasan yang sama di mana beliau percaya gadis kecil telah meninggal dunia.















Advertisement
 

Start typing and press Enter to search