Spesis Labah-Labah Paling Cantik 'Peacock Spider'

- 01.57
advertise here
 Maratus volans, yang lebih dikenali sebagai Spider Merak, adalah dandiest. Spesis jantan ini mempunyai dua bulat, warna yang cerah bukan hanya untuk hiasan, dia menggunakan apabila ia memikat si betina.

Untuk mendapatkan perhatian labah-labah betina, ombak warna pada bahagian kakinya, bergetar abdomen dan bergerak dari sisi ke sisi. ia juga mengangkat kaki ketiga yang mempunyai berus bulu hitam dan hujung putih. Dan kemudian seperti merak,ia menimbulkan dua warna kepak dan tarian untuk si betina. Ia adalah tindakan terakhir yang telah memperoleh labah-labah, dan sesungguhnya keseluruhan genus Maratus, nama Peacock Spider.
Peacock Spider adalah sangat kecil - hanya empat milimeter panjang. Bersembunyi di dalam semak, ia adalah jenis bushwalker Australia .

Jurufoto Dr Jurgen Otto..

"Saya mempunyai mata yang sangat berminat untuk perkara-perkara kecil", kata Dr Jurgen Otto. "Apabila saya berjalan sekitar belukar Saya biasanya tidak melihat ke dalam pokok, saya biasanya kelihatan di atas tanah. Ada labah-labah yang hanya kelihatan berbeza  ... dan saya mengambil beberapa gambar. "

Gambar-gambar yang paling luar biasa pencarian labah-labah.



 Spesies lain labah-labah Merak tidak kurang hebatnya.
speciosus Maratus
 Maratus harrisi
 Maratus linnaei
 Maratus mungaich
species of Maratus from Tasmania
species of Maratus from Sydney
 Maratus amabilis
 Darlington's peacock spider
 Maratus splendens

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search