Aku Tak Suka Orang Kelantan!

- 22.04
advertise here

Terbaca kat page I ♥ KELANTAN di facebook dimana gadis ni, Diana Bahijah post something dalam twitternya yang membuatkan ramai warga Kelantan terkilan dengan kata-kata kurang cerdiknya. Katanya "mintak2 dijauhkan la drpd calon suami org pantai timur ni esps kelantan..tak suka la org kelantan ni..pelik2"..macam tu la katanya.

Aku tak tau la apa yang pelik..pastu aku share benda ni kat kawan aku, orang Johor. Katanya la, sesetengah orang Kelantan ni masa kat universiti dulu ada sifat assabiyah..ala, sifat kenegerian tu. Bila jumpa dengan geng Kelantan, tak kisah dah dengan kawan dari negeri lain. Maklum, syok jumpa member negeri sendiri. Sebab lain aku tak tau la. Apa pandangan anda apabila ada orang yang menghina negeri anda? Terasa sebab aku ni rakyat Kelantan pastu lelaki pulak :)

Advertisement
 

Start typing and press Enter to search