Proses Pembuatan "Mata Palsu"

- 15.22
advertise here















Bagaimana  proses pembuatan mata palsu? mari!! kita lihat!


Kehilangan bola mata dapat mempengaruhi tidak hanya secara fizikal tetapi secara psikologis. Meskipun matapalsu tidak mungkin dapat memulihkan penglihatan, tapi prosthetics moden begitu realistis sehingga membuat pesakit tidak merasa malu untuk keluar rumah.

Sekarang ada satu eyemaker asal  di Jerman telah memberikan sebuah demonstrasi yang luar biasa tentang bagaimana membuat mata palsu berdasarkan seni yang rumit.
Di  pusat penyelidikan  peralatan medis di Munich ocularist Gerhard Greiner membuat kaca ditiup prosthetics untuk orang-orang yang telah kehilangan mata atau kerana trauma, penyakit atau kemalangan.

Setiap kaca mata membolehkan satu jam untuk menghasilkan dan memastikan ia mendapatkan warna yang tepat untuk setiap pesakit dan menciptakan gambar terperinci dari pembuluh darah.

Bukti awal dikenal penggunaan prostesis okular ditemui pada wanita di Shahr-i Sokhta, Iran, sekitar  tahun 2900-2800 SM.

Berbentuk hemispherical memiliki diameter lebih dari 2,5 cm dan diperbuat dari bahan yang sangat ringan, mungkin aspal pasta. Permukaan mata buatan ditutupi dengan lapisan tipis emas.
 
• Pusat penyelidikan medis Greiner Gerhard ocularist yang membuat prosthetics bagi orang-orang yang kehilangan mereka
 unikan??
 
• Mr Greiner dalam proses membuat bola yang membentuk dasar dari mata prostethic
 
• Setiap mata palsu memerlukan  satu jam untuk disiapkan
 
mata palsu yang sudah siap di bentuk
 
• Mr Greiner menyisipkan mata palsu ke dalam seorang pesakit
 

 

 
• Mr Greiner  dengan hati-hati meniup udara melalui kaca cair
 

 
• Mr Greiner  memastikan ia mendapatkan warna yang tepat untuk setiap peasakitnya dan menciptakan gambar terperinci dari pembuluh darah
 

 

 
• Rods dari kaca berwarna yang digunakan Mr Greiner untuk membantu menciptakan mata prostetik nya di pusat penyelidikan peralatan Munich jerman
 

 

 

 

 

 

 

 

 
Advertisement
 

Start typing and press Enter to search