Pembuat Patung Selebriti Terkenal...Kreatif

- 17.41
advertise here
 Noel Cruz adalah seorang artis yang repaints  anak patung selebriti kecil. Beliau dilahirkan di Filipina dan dia mendapat inpiration ini pada usia 12 tahun, apabila dia telah menonton ratu miss alam semesta di televisyen jiran beliau. Selama 8 tahun dia telah mengecat semula anak patung selebriti. Beliau  terkenal untuk boneka dan patung selebriti. Beliau telah mencipta anak patung model beberapa seperti Gene Barbie, Sybarite, Tyler, Sydney, Robert Tonner anak patung dan Franklin Mint.
Dari zaman kanak-kanak, Artis Filipina Noel tergolong di dalam keluarga miskin. beliau telah dipaksa untuk melakukan kerja pembersihan rumah untuk menyara keluarga beliau. Pada masa lapang beliau menumpukan hidupnya dalam lukisan. Pada usia 16 tahun, tidak mempunyai pendidikan khas, Noel mula mengambil pesanan untuk potret lukisan. Selepas bertahun-tahun beliau menjadi seorang pelukis potret terkenal .
 Anak patung Noel adalah sangat popular dan mereka hanya dijual melalui lelongan Internet. Harga untuk pelbagai anak patung beliau dari $ 500 kepada $ 3500. Patung Angelina Jolie  daripada pengarang beliau telah dijual pada harga lelongan untuk $ 4300. Anak patung Noel dipandang tinggi di kalangan dunia pengumpul dan artis, banyak karya beliau adalah dalam koleksi peribadi di seluruh dunia. Noel telah mencipta anak patung selebriti seperti Angelina Jolie, Johnny Depp, Elizabeth Taylor, Vivien Leigh.


























Advertisement
 

Start typing and press Enter to search