Ibu Pejabat "Facebook" di Palo Alto.

- 00.55
advertise here
Ibu pejabat bangunan Facebook di Palo Alto,

Direka oleh San Francisco arkitek Studio O + A ,Ibu Pejabat Facebook direka untuk memupuk interaksi dan idea ping-pong dengan peruntukan dan persekitaran pelbagai , fleksibel dan selesa. Reka bentuk berkaitan dengan struktur rata Facebook yang menghargai pendapat setiap ahli pada merit sama.

Ibu pejabat baru menyusun 700 kakitangan dahulunya merebak di seluruh California dalam struktur 150,000 kaki persegi, di mana skateboarding ke dewan dan menulis di dinding positif digalakkan, mewujudkan suasana buzzy dan keakraban . Reka bentuk dengan estetik mentah, lantai licin, lubang dangau overhed dan dinding belum selesai dibiarkan .

Sama seperti di Facebook bahagian  talian, ruang dibahagikan kepada 'kumpulan' atau masyarakat, masing-masing yang berbeza daripada satu sama lain dan dibangunkan dengan bantuan kakitangan dari pejabat , lounge yang selesa dicipta sebagai ruang mesyuarat kerjasama di mana semua orang boleh bergaul.

Baik untuk kakitangan dan baik untuk alam sekitar, bangunan itu dibina selaras dengan Ordinan 2008 Bangunan Hijau banyak membuat  menggunakan ciri-ciri yang sedia ada seni bina dari yang sebelumnya "bangunan makmal"  . Millwork telah dikitar semula dari makmal asal, dan komponen perindustrian telah disesuaikan untuk pascaperindustrian digunakan semula.

















Advertisement
 

Start typing and press Enter to search