Gadis Terkuat Di Dunia Diakui Guinness Book of World Records

- 03.56
advertise here
 Satu artikel pada bulan September, 2004 Pravda
Pada usia 12-year-old Ukraine gadis Varya Akulova mampu mengangkat sehingga 350 kg, manakala dia sendiri berat hanya 40 kg.
Gadis muda ini mempunyai kekuatan luar biasa, Varya percaya bahawa satu hari dia pasti akan menjadi juara Olimpik.
Akulova adalah gadis terkuat di planet ini. Fakta ini telah disahkan dua kali oleh Guinness Book of World Records. Dia tinggal di bandar pelombong Ukraine Krivoy Rog.

Untuk ulang tahun ke-10 beliau, Varya dia berjaya untuk mendapatkan pekerjaan disebuah sarkas dengan ibu dan bapanya dalam  akrobatik.

Walaupun dia memang membuktikan  terkuat, disebabkan fakta bahawa dia  kecil, gaji beliau adalah kurang daripada $ 10 setiap prestasi. Akhirnya, segala usaha, tidur dan kelaparan semua berbayar. Selepas kira-kira enam bulan, mereka mempunyai wang yang cukup untuk membeli sebuah pangsapuri dua bilik.
Varya ayah dan jurulatih Yuri Akulov mengatakan dia sentiasa tahu anak perempuannya akan menjadi atlet. Menurut bapa Yuri, beliau bersama-sama dengan anak perempuannya memiliki gen tertentu yang tidak di miliki oleh kebanyakan orang.

Walaupun latihan harian, Varya adalah pelajar terbaik di dalam kelasnya. Kini, beliau adalah dalam gred 7.
Hari ini, gadis itu juga menghadiri sekolah sukan tempatan. Ini akan membolehkan beliau untuk memperoleh pendidikan sukan profesional serta.
"Saya tidak mengambil steroid; Saya hanya mengambil pelbagai vitamin," Varya berkata, "Saya harap saya boleh menjadi besar, benar-benar besar: 190 cm tinggi dan berat lebih daripada 100 kg, seperti ayah saya."



























Advertisement
 

Start typing and press Enter to search